Relacje z podróży

Drodzy podróżnicy!

Z radością czytamy i publikujemy nadsyłane przez Was relacje z podróży. Są one nie tylko ciekawą lekturą, ale i wspaniałym zbiorem cennych informacji dla planujących bliższe i dalsze wojaże internautów. Doceniając trud włożony w tworzenie globtroterskich zapisów, chcielibyśmy uhonorować najlepsze relacje, najwyżej ocenione przez Czytelników portalu atrakcyjnymi nagrodami książkowymi. Serdecznie zapraszamy do pisania i przesyłania relacji z podróży na adres serwis@bezdroza.pl, a Czytelników do oddawania na nie głosów.
Wybieraj spośród 783 relacji
  1. W krainie zwierząt, bogów i ludzi »

SYBERIA 2003 – PODRÓŻ KAJAKARZY Z AUGUSTOWA -relacja z wyprawy na rzeki: Issyg-Sug, Chamsara i Duży Jenisej w Tuwie Krainą zwierząt, bogów i ludzi nazwał Ferdynand Antoni Ossendowski, na początku XX wieku Urianchajski Kraj – obecnie Tuwę. Ta, jedna z najpoczytni(...)
    Średnia ocen: 5.53
    liczba ocen: 2008
  2. Czarnohora Wyśniona »

Tekst i zdjęcia: Mirosław Sadowski Przekraczamy łańcuch Karpat na Przełęczy Jabłonieckiej. I zamiast ciepłych powiewów znad centralnej Ukrainy mamy deszcz. A przez całą drogę świeciło nam słońce, jakaż to przewrotność Matki Natury. Szybki „rzut oka” na ukrai(...)
    Średnia ocen: 5.85
    liczba ocen: 527
  3. Na Kaukaz rowerem (Elbrus) i wokół Morza Czarnego »

Kontakt z autorem: mrufkaz@wp.pl To co odnalazłem na pogniecionych zamokłych kartkach, listach pisanych do Agaty i to co pozostało w mojej głowie zamieszczam poniżej...
    Średnia ocen: 5.97
    liczba ocen: 1409
  4. Wakacje w cieniu wojny - Bośnia i Hercegowina »

Kamila Mróz Tuż za granicą chorwacko-bośniacką straszy zbombardowany hotel, ale już w bloku, który stoi niedaleko kobieta w podkoszulku beztrosko rozwiesza pranie. Kilkaset kilometrów dalej, w Neum w jedynym kurorcie Bośni i Hercegowiny, powstaje dom za domem, a turyści z rozk(...)
    Średnia ocen: 5.90
    liczba ocen: 410
  5. Miesiąc dookoła Iranu »

Małgorzata MANIECKA marganomad@yahoo.com MIESIĄC DOOKOŁA IRANU POLSKA - UKRAINA - RUMUNIA - BUŁGARIA - TURCJA - IRAN Czas trwania podróży: 7.07-26.08.2002 r. (50 dni). Trasa przejazdu: Warszawa; Przemyśl; Czerniowce; Su(...)
    Średnia ocen: 5.66
    liczba ocen: 543
  6. Góry Retezat - relacja z Rumunii »

Tomasz Sadowski Na półce wciąż leżała pożółkła, zniszczona mapa Socjalistycznej Republiki Rumunii, której treścią przewodnią były wiadomości o kierowniczej sile Rumunii (Partidul Comunist Roman), która zjednoczyła się z Rumuńską Socjaldemokracją itd. Nie zagłębiając się w te w(...)
    Średnia ocen: 6.74
    liczba ocen: 435
  7. U nas nie ma lodowców »

Olga Mielnikiewicz Przejechałam 5 tysięcy kilometrów, żeby zmierzyć się z wierchami centralnego Tian Shan. Ja chcę na ledniki(1) – mówię do Maksa i Koli – moich kirgiskich przewodników. Marzy mi się podejście po olbrzymim lodowcu Engilczek w pobliże (...)
    Średnia ocen: 5.75
    liczba ocen: 299
  8. Szczyt Europy »

Włodzimierz Kierus Elbrus (5642 m n.p.m.) - ta góra w Kaukazie nie dawała mi spokoju od dawna. Spór jaki wokół niej rozgorzał, jeszcze zwiększył mój zapał. Bo jeśli to Elbrus jest najwyższą górą Europy, to nie ma sensu, żebym jechał na Mont Blanc... Myślę, że jeśli ta Góra nie(...)
    Średnia ocen: 5.27
    liczba ocen: 314
  9. Iorana koe - czyli pocztówka z Rapa Nui »

Nad brzegiem krateru Rano Kau A więc jesteśmy na Wyspie Wielkanocnej! Cóż za cudowna chwila! Dech nam zapiera! Tyle lat marzeń, tyle snów... Wypadałoby powiedzieć na jej widok coś mądrego, wzniosłego, jak ten Neil Armstrong(...)
    Średnia ocen: 7.24
    liczba ocen: 1342
  10. Zapiski z dziennika wyprawy rowerowej przez Nową Zelandię »

26-28 grudnia 2002 - Przelot na Nową Zelandię Z domu wyjechaliśmy o pierwszej w nocy. Na termometrze było około -18°C, ale z uwagi na wiatr temperatura odczuwalna była znacznie niższa. Z pewnymi problemami, ale jednak dojechaliśmy do Warszawy w towarzystwie Marka i Ani. Na Okęciu ludz(...)
    Średnia ocen: 6.12
    liczba ocen: 217
  11. Moje prywatne Idaho – Podlasie »

Motto: Biezmołwije milczenie, odosobnienie, cisza. /Marek Wilk, Wilczy notes/ Do Zubek poproszę! Dworzec PKS w Białymstoku. Podlasie. Polska. Czekam w krótkiej kolejce, dostaję bilet (8, 40 zł) i idę na stanowisko 15-ste. Z(...)
    Średnia ocen: 6.23
    liczba ocen: 337
  12. Marsz przez Kamczatkę – zima 2002/2003 »

17 grudnia, po nieprzespanej nocy spędzonej na pakowaniu sprzętu, wsiadamy w pociąg i udajemy się w stronę Terespola. Przez Polskę podróż przebiega bez komplikacji. Z Terespola jedziemy pociągiem do Brześcia, a potem do Moskwy. Już w trakcie przekraczania granicy polsko-białoruskiej czujemy(...)
    Średnia ocen: 6.41
    liczba ocen: 199
  13. Zabytki Majów i palmy Karaibów »

copyright Wojciech Dąbrowski © Miałem już w kieszeni bilety lotnicze, gdy z Ameryki nadeszły niepokojące wieści o zniszczeniach spo(...)
    Średnia ocen: 5.83
    liczba ocen: 151
  14. Randez-vous ze Słońcem »

Jan Skrodzki Dla każdego, kto choć trochę interesuje się astronomią, przebojem tegorocznego lata było sierpniowe całkowite zaćmienie Słońca, widoczne w wielu krajach Europy. Ponieważ sam siebie zaliczam do grona tych osób, postanowiłem wyruszyć na południe aby obejrzeć ten (...)
    Średnia ocen: 5.82
    liczba ocen: 192
  15. PERŁA KARAIBÓW - KUBA »

Gdy po sześciu godzinach oczekiwania na spóźniony samolot i jedenastu godzinach w powietrzu lądowaliśmy na Kubie, myśleliśmy już jedynie o wygodnym łóżku i długim odpoczynku. Dlatego też pozostaliśmy obojętni zarówno na wspaniałego czerwonego cadillaca, witającego nas na lotniskowym (...)
    Średnia ocen: 5.84
    liczba ocen: 205
  16. Oman – sułtanat z Baśni Tysiąca i Jednej Nocy »

copyright Wojciech Dąbrowski © Już sam fakt, że do niedawna kraj ten był niemal hermetycznie zamknięty przed oczami świata przydaje m(...)
    Średnia ocen: 6.20
    liczba ocen: 166
  17. IRUYA ZAGUBIONA W ANDACH »

Jest początek września, to początek wiosny pod Andami. Wczesnym rankiem wyjechaliśmy z Tilcary, przed chwilą minęliśmy Zwrotnik Koziorożca. Ładny mi tropik! Wokół prawie pustynia: rzadkie trawki, marne krzaczki, ogromne kaktusy i gołe kolorowe góry. Jesteśmy w wielki(...)
    Średnia ocen: 5.14
    liczba ocen: 303
  18. ANDY na ZWROTNIKU - QUEBRADA de HUMAHUACA »

Mówi się o niej - Quebrada z dużej litery. Ze wszystkich wąwozów Argentyny ten jest najsłynniejszy. Z dużej litery - i od razu wiadomo, o jaki wąwóz chodzi.
    Średnia ocen: 6.99
    liczba ocen: 242
  19. Bałkany »

Tomasz Cukiernik tomcuk@poczta.onet.pl www.tomaszcukiernik.pl Artykuły te ukazały się w Internetowym Magazynie Kulturalnym www.koneser.pl(...)
    Średnia ocen: 5.98
    liczba ocen: 524
  20. Wawrzyńcowe Hudy »

Tomasz Cukiernik tomcuk@poczta.onet.pl www.tomaszcukiernik.pl Jest noc. Idę krętą dróżką. Obok mnie czarna ściana lasu. Przechodzę przez mostek, przedzieram się przez jakieś krzaki. I nagle(...)