Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty
- Autorzy:
- Deke McClelland, Laurie Ulrich Fuller, Robert C. Fuller
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 680
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty
Poznaj najgłębiej ukryte tajemnice Photoshopa
- Przeprowadź zaawansowane operacje korekcyjne
- Skorzystaj z możliwości formatu RAW
- Utwórz własne filtry i efekty
Photoshopa nie trzeba przedstawiać. Rewelacyjny program graficzny, obecny na rynku od wielu lat, zyskał zasłużoną sławę i uznanie zarówno wśród profesjonalnych grafików, projektantów i fotografów, jak i amatorów wykorzystujących zaledwie małą część jego zachwycających możliwości. Narzędzia, filtry i efekty Photoshopa pozwalają na praktycznie dowolne zmodyfikowanie istniejących obrazów i dają ogromną swobodę twórczą przy tworzeniu nowych. W najnowszej wersji, oznaczonej symbolem CS 2, znajdziesz poprawione narzędzia znane z poprzednich wersji oraz wiele nowych, w tym doskonałą przeglądarkę obrazów, Bridge, oraz długo oczekiwany tryb 32-bitowy.
Jeśli jesteś użytkownikiem Photoshopa CS2 i chcesz dokładniej poznać jego możliwości, sięgnij po książkę "Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty". Znajdziesz w niej omówienie tych funkcji programu, po które sięgają zawodowcy. Dowiesz się, jak najefektywniej posłużyć się narzędziami rysunkowymi i malarskimi, w jaki sposób zaznaczać fragmenty obrazów oraz stosować warstwy. Poznasz wszystkie tajemnice trybów mieszania, filtrów i efektów. Nauczysz się wykonywać korekty obrazów w trybie RAW i przygotowywać grafikę na potrzeby publikacji w sieci WWW.
- Narzędzia malarskie i edycyjne
- Klonowanie elementów obrazu
- Retusz fotografii
- Tworzenie masek
- Korzystanie z warstw
- Kształty i style
- Korekcja za pomocą filtrów
- Tworzenie własnych efektów
- Korekcja barwna i tonalna obrazów
- Automatyzacja zadań
Dołącz do grona profesjonalnych użytkowników Photoshopa.
Wybrane bestsellery
-
Nie jest to więc typowy podręcznik do nauki fotografii, choć rozdziały stricte podręcznikowe również się tu znajdują i stanowią ważny element całości. Na podstawie własnych przygód, doświadczeń, a nawet błędów fotograf opowiada o filozofii fotografowania w górach i nakreśla etos fotografa górskie...
Górskie wyprawy fotograficzne. Wydanie II poszerzone Górskie wyprawy fotograficzne. Wydanie II poszerzone
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Książka, którą trzymasz w ręku, nie jest po prostu kolejnym podręcznikiem fotografii ani zwykłym samouczkiem opisującym, jak w tydzień zostać profesjonalistą. To fachowy, a jednocześnie bardzo osobisty przewodnik, który pomoże Ci rozwinąć fotograficzną pasję i dostrzec piękno w otaczającym Cię św...(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Autor przedstawia w niej szerokie spektrum informacji na temat fotografii zbliżeniowej, makrofotografii i mikrofotografii. Dzieli się z czytelnikami swoim wieloletnim doświadczeniem i praktyczną wiedzą o fotografowaniu obiektów w większych skalach odwzorowania. Od ogólnego wprowadzenia, poprzez w...
Blisko, coraz bliżej. Od fotografii zbliżeniowej do mikrofotografii Blisko, coraz bliżej. Od fotografii zbliżeniowej do mikrofotografii
(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
W tej książce znajdziesz najcenniejsze informacje dotyczące podstaw fotografii. Rodzaje oświetlenia, głębia ostrości, rodzaje aparatów i formaty plików - to tylko część zagadnień, z którymi zapoznasz się na kolejnych stronach. Nauczysz się planować kompozycję i wybierać odpowiednie ujęcie oraz po...(27.45 zł najniższa cena z 30 dni)
27.45 zł
54.90 zł(-50%) -
Ta książka mówi o sztuce fotografowania. Choć nie brakuje tu wskazówek odnoszących się do technicznej strony robienia zdjęć, opowiada przede wszystkim o pasji fotografowania: o tym, że uchwycenie ludzi, miejsc czy kultur na obrazie udaje się tylko tym, którzy znaleźli swoją wizję i odkryli w sobi...
Świat w obiektywie. W poszukiwaniu wizji. Wydanie X - rocznicowe Świat w obiektywie. W poszukiwaniu wizji. Wydanie X - rocznicowe
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Jest to kolejne, zaktualizowane wydanie jedynej książki, w której cały proces przetwarzania i edycji zdjęć został przedstawiony zwięźle i wyjątkowo przejrzyście. Opisano tu najnowsze techniki, podano dokładne instrukcje, wskazówki i porady znakomicie ułatwiające pracę. To rzecz napisana prostym, ...
Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby'ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom Classic CC Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby'ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom Classic CC
(44.50 zł najniższa cena z 30 dni)44.50 zł
89.00 zł(-50%) -
Z połączenia tych dwóch pasji powstała książka Górskie wyprawy fotograficzne, która ma formę luźnego poradnika. Nie zawiera wyłącznie suchej wiedzy, ale całe mnóstwo barwnych historii stanowiących punkt wyjścia do bardziej uniwersalnych opowieści o fotografii. Nie zabrakło porad technicznych i sp...(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)
29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Niniejsza książka jest drugim, zaktualizowanym wydaniem bestsellerowego poradnika tworzenia doskonałych zdjęć kulinarnych. Autorka niezwykle ciekawie i przystępnie przedstawia najważniejsze podstawy fotografii, prezentuje tajniki stylizacji i dekoracji potraw, a także wprowadza do metod korekcji ...
Fotografia kulinarna. Od zdjęcia do arcydzieła. Wydanie II Fotografia kulinarna. Od zdjęcia do arcydzieła. Wydanie II
(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
W tej książce znajdziesz informacje pozwalające zorientować się w świecie fotografii przyrodniczej — zarówno od strony technicznej, jak i artystycznej. Poznasz wady i zalety różnych aparatów, statywów czy teleobiektywów używanych podczas sesji fotograficznych w terenie oraz dowiesz się, jak...
Fotografia przyrodnicza dla wytrwałych. Jak skutecznie fotografować Fotografia przyrodnicza dla wytrwałych. Jak skutecznie fotografować
(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty (3)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Digital Foto Video Ewa Prus, 03/2008
Tytuł „Biblia profesjonalisty” nie oddaje zawartości książki. Sugeruje on, że jest to pozycja dla osób zawodowo zajmujących się grafiką. Tymczasem nic podobnego - nie znajdziemy tam informacji o typowych zagadnieniach, których znajomość jest niezbędna profesjonalistom, takich jak kreślenie ścieżek, użycie profili barwnych, przestrzeni CMYK itp. Co więc znajdziemy? Coś znacznie ciekawszego. Do tego stopnia, że właściwszy byłby tytuł „Biblia miłośnika”; aż dziw, że pan McClelland się na niego nie zdecydował. Coś dla fotografów Jak we wszystkich wcześniejszych wydaniach „Biblii”, tak i tutaj mamy dokładne wyjaśnienia, dotyczące działania poszczególnych narzędzi, funkcji i filtrów Photoshopa. Za to inaczej niż standardowa, „nieprofesjonalna” wersja, ta jest w całości wydrukowana w kolorze, na dobrym papierze i z barwnymi ilustracjami wszędzie tam, gdzie są one potrzebne. A potrzebne są bardzo, jako że znakomita większość książki traktuje właśnie o kolorach. Poziomy, krzywe, mikser kanałów, korygowanie barwy i nasycenia - wszystkiego tego nie sposób omówić bez pokazania na kolorowych przykładach, jakie mają znaczenie i jaki efekt dają konkretne ustawienia. Równie dokładnie zostały omówione inne narzędzia przydatne fotografom, takie jak pędzle zwykłe i korygujące, narzędzia do wyostrzania i rozmywania soczewkowego czy do usuwania efektu czerwonych oczu. Osoby fotografujące w trybie RAW ucieszą się zapewne z rozdziału dotyczącego modułu Camera RAW, który choć niedługi, omawia wszystkie podstawowe zagadnienia obróbki takich plików w Photoshopie. Obszernie omówiono kwestie związane z warstwami, maskowaniem i, ogólnie rzecz biorąc, łączeniem obrazów, faktur i efektów. Najciekawsze jest to, że autorzy nie tylko omawiają działanie kolejnych narzędzi, ale też przedstawiają sposób wykonania konkretnych projektów lub fragmentów projektów. Maskowanie to pestka, ale jak zrobić maskę do portretu kobiety z rozwianymi włosami, tak żeby można było ją przenieść z niebieskiego tła na czerwone albo odwrotnie? Tego właśnie, między innymi, możemy się z „Biblii profesjonalisty” dowiedzieć. Efektowna edycja Sporo wiedzy znajdą w tej książce miłośnicy efektów. Ponad 150 stron zajmują wyjaśnienia na temat stosowania różnego rodzaju filtrów. Nie chodzi tu tylko o wymienianie kolejnych filtrów i skutki ich działania, ale przede wszystkim o metody uzyskiwania pożądanych efektów z zastosowaniem kilku narzędzi po kolei, ograniczaniem działania tych ostatnich poleceniem Zanik i twórcze wykorzystanie filtrów na warstwach. Jest co poczytać i czemu się poprzyglądać, bo dwa filtry nałożone po kolei przy różnych trybach mieszania wcale nie wyglądają jak suma dwóch filtrów... Jeśli ktoś nie do końca rozumie o czym tu mowa, nie szkodzi - z Biblii profesjonalisty może się tego dowiedzieć. Mimo że w zasadzie adresowana do użytkowników co najmniej średnio zaawansowanych, książka jest pisana „krok po kroku”; tak, że nawet ktoś „prawie zielony” powinien sobie poradzić, jeśli będzie się trzymał instrukcji i wypróbowywał prezentowane metody na własnych zdjęciach. Płyty ze zdjęciami do ćwiczeń nie załączono, ale z ich własnoręcznym wykonaniem to już każdy fotograf powinien sobie dać rady. Większym problemem może się okazać brak wykazu skrótów klawiaturowych (zamieszczono go w wersji standardowej), trzeba jednak przyznać, że autorzy z dużą cierpliwością wypisują za każdym razem wszystkie kliknięcia do wykonania. Przy tym książka nie staje się instrukcją pisaną drętwym językiem. Wykład jest prowadzony lekko, czasem żartobliwie, choć nie zawsze dało się uniknąć poważnych terminów. Praktyka przede wszystkim Inaczej niż w podstawowej wersji „Biblii”, w tej położono nacisk nie na prezentowanie po kolei wszystkich narzędzi, ale na ich używanie. Oznacza to, że dowiemy się przede wszystkim, do czego można i warto używać poszczególnych funkcji, w czym są one przydatne, a w czym niekoniecznie. Oczywiście, przy okazji autorzy przedstawili również sposoby ich wykorzystywania, znaczenie poszczególnych opcji i metody przesuwania suwaków tak, żeby otrzymać optymalny efekt w danych warunkach. Dla czytelników książki istotne jest jednak to, że podchodzi ona do prezentowanych zagadnień od strony praktycznej, przy okazji tylko będąc też instrukcją używania Photoshopa. Biblia profesjonalisty nie omawia wprawdzie wszystkich zagadnień związanych z Photoshopem, ale wydanie to jest bardzo przydatne dla amatorów fotografii. Rozszerzone, a przede wszystkim praktyczne informacje o filtrach, korekcji kolorów, ostrości czy retuszu właśnie im - czyli nam, wszystkim miłośnikom fotografowania - są szczególnie pomocne.
-
Dziennik Łódzki pio; 06-07-2007
Photoshop jest bez wątpienia królem wśród programów graficznych do obróbki cyfrowych obrazów. Jego twórcy nie ustają w udoskonalaniu go, a profesjonaliści chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. Dobrym przykładem takiej praktyki jest książka wydawnictwa Helion "Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty", której autorami są: Deke McClelland, Laurie Ulrich Fuller i Robert C. Fuller.
Dla nieco mniej zaawansowanych przeznaczona jest "Biblia" tych samych autorów, która wprowadza w tajniki aplikacji. W omawianej księdze autorzy założyli, że podstawy są znane i pokazują, jak sięgnąć głębiej i wydobyć z Photoshopa wszystkie skrywane opcje i możliwości. Autorzy pogrupowali wiedzę w rozdziały o określonej tematyce - malowanie przy pomocy pędzli, klonowanie, korygowanie i wzory, maskowanie, praca z warstwami, tryby mieszania, kształty i style, korekcja filtrami i efekty własne, korekcja barw i nasycenia, poziomy oraz krzywe i cienie. Nie ma więc konieczności czytania wszystkiego po kolei - zwłaszcza, że objętość pozycji (niemalże 700 stron) jest znaczna.
-
PC World Sebastian Górski; 06/2007
Bycie profesjonalistą zawsze się opłaca. Jeśli jesteś dobry w tym, co robisz, zostaniesz z pewnością zauważony przez swoje środowisko, a jeśli szukasz pracy -- przez potencjalnego pracodawcę. Proponowana przez nas książka pomoże ci osiągnąć mistrzostwo w obsłudze jednego z najpopularniejszych i najbardziej zaawansowanych edytorów graficznych: Adobe Photoshop CS2.
Dzięki niej dowiesz się, jak korzystać z poszczególnych narzędzi, pracować z warstwami, maskami, stylami czy filtrami. Autorzy opisali tajniki zarówno korekcji cyfrowych fotografii, jak i korzystania z pędzli, trybów mieszania, krzywych, poziomów, saturacji kolorów, budowania własnych efektów oraz filtrów.
Osobną część poświęcono tworzeniu grafiki komputerowej do publikacji na stronach internetowych. Jeśli gubisz się już w swoich graficznych zasobach, z pewnością przyda ci się zestaw wskazówek dotyczących zarządzania plikami orazautomatyzacji poszczególnych operacji, aby oszczędzić sobie czasu oraz trudu.
Ta bogato ilustrowana pozycja pokazuje ogrom możliwości Adobe Photoshopa CS2. Każdy z rozdziałów zawiera dodatkowy system nawigacji: spis zagadnień, które zostaną w nim poruszone.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Photoshop CS2 Bible, Professional Edition
- Tłumaczenie:
- Michał Dadan, Klaudia Szpunar
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0250-X, 832460250X
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-01-24
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3204
- Książka w kolorze:
- Tak
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Fotografia
Spis treści książki
- Deke McClelland (13)
- Laurie Ulrich Fuller (13)
- Robert C. Fuller (14)
- Który testament powinieneś wybrać? (16)
- Dlaczego powstały dwie wersje "Biblii Photoshopa"? (16)
- Dlaczego "Biblia profesjonalisty" jest droższa? (16)
- Którą wersję powinieneś wybrać? (17)
- Konwencje (17)
- Słownictwo (18)
- Polecenia i opcje (18)
- Platformy sprzętowe (18)
- Wersje programu (18)
- Ikony (19)
- Narzędzia do malowania (22)
- Narzędzia edycyjne (24)
- Podstawowe techniki (25)
- Malowanie linii prostych (26)
- Malowanie linii pionowych i poziomych (26)
- Ćwiczenie: tworzenie szkieletu (28)
- Malowanie za pomocą narzędzia Smudge (Smużenie) (28)
- Praca z narzędziem Sponge (Gąbka) (31)
- Ćwiczenie: zmiana nasycenia kolorów za pomocą narzędzia Sponge (Gąbka) (32)
- Cofanie popełnionych błędów (33)
- Kształt i rozmiar pędzla (34)
- Wybór kształtu pędzla (34)
- Tworzenie własnych końcówek pędzli (36)
- Tworzenie własnych pędzli (41)
- Dynamika pędzla (42)
- Podstawy (43)
- Dynamika kształtu (43)
- Średnica (44)
- Kąt i zaokrąglenie (47)
- Dodatkowe opcje (49)
- Noise (Szum), Wet Edges (Mokre krawędzie) i cała reszta (51)
- Krycie, nacisk i ekspozycja (52)
- Tryby pędzla (55)
- 25 trybów pędzla (56)
- Trzy tryby ściemniania i rozjaśniania (62)
- Subtelna sztuka retuszu (65)
- Klonowanie i korygowanie elementów obrazu (67)
- Narzędzie Clone Stamp (Stempel) (67)
- Proces klonowania (67)
- Opcje dotyczące klonowania (70)
- Narzędzie Healing Brush (Pędzel korygujący) (73)
- Jak działa pędzel korygujący? (74)
- Opcje narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący) (77)
- Narzędzie Patch (Łatka) (79)
- Retuszowanie fotografii (81)
- Odnawianie starej fotografii (83)
- Eliminowanie odwracających uwagę elementów tła (86)
- Ćwiczenie: usuwanie elementów rozpraszających uwagę (87)
- Wykorzystywanie powtarzających się wzorów (90)
- Retuszowanie za pomocą wzorka (91)
- Opcje dotyczące malowania wzorami (93)
- Tworzenie wzorów i tekstur (94)
- Polecenie Pattern Maker (Tworzenie wzorka) (100)
- Generowanie wzoru (100)
- Opcje dotyczące generowania kafelków (102)
- Tworzenie własnego wzoru bez widocznych połączeń między kafelkami (104)
- Ćwiczenie: tworzenie powtarzających się wzorów z obrazów (104)
- Paleta History (Historia) (112)
- Malowanie poza przeszłością (116)
- Narzędzie History Brush (Pędzel historii) (116)
- Narzędzie Art History Brush (Pędzel stylowy) (116)
- Ograniczenia stanu źródłowego (120)
- Retuszowanie pędzlem historii (120)
- Wyostrzanie i wygładzanie (120)
- Malowanie zdjęciami (123)
- Twórcze efekty z wykorzystaniem palety historii (126)
- Zaznaczanie za pomocą masek (133)
- Praca w trybie szybkiej maski (135)
- Działanie trybu szybkiej maski (135)
- Edycja czerwonej nakładki (138)
- Gradienty w roli masek (139)
- Zanikanie obrazka (139)
- Stopniowanie efektów specjalnych (141)
- Automatyczne generowanie masek (144)
- Zastosowanie polecenia Color Range (Zakres koloru) (144)
- Polecenie Color Range (Zakres koloru) - kilka praktycznych wskazówek (148)
- Tworzenie niezależnego kanału maski (149)
- Zapisywanie konturu zaznaczenia do kanału maski (149)
- Ćwiczenie: przenoszenie zaznaczenia do niezależnego kanału (149)
- Przekształcanie maski w zaznaczenie (151)
- Oglądanie maski i obrazka (152)
- Tworzenie maski z obrazka (153)
- Ćwiczenie: zaznaczanie przerażająco skomplikowanego obrazka z zastosowaniem maski (155)
- Warstwy, warstwy (162)
- Przenoszenie zaznaczonego fragmentu obrazka na nową warstwę (163)
- Inne sposoby tworzenia warstw (164)
- Powielanie warstw (167)
- Praca z warstwami (167)
- Uaktywnianie warstwy (168)
- Przezroczystość warstw (170)
- Modyfikowanie warstwy tła (172)
- Zmiana kolejności warstw (174)
- Wyświetlanie krawędzi warstw (176)
- Nakładanie warstw (177)
- Stapianie warstw ze sobą (179)
- Usuwanie warstw (180)
- Zapisywanie "spłaszczonej" wersji obrazka (180)
- Zaznaczanie zawartości warstwy (181)
- Przemieszczanie, sprzęganie i wyrównywanie warstw (182)
- Łączenie (sprzęganie) warstw (182)
- Grupowanie warstw (184)
- Tworzenie i korzystanie z obiektów inteligentnych (187)
- Tworzenie nowego obiektu inteligentnego (188)
- Edytowanie obiektów inteligentnych (189)
- Eksportowanie i zastępowanie obiektów inteligentnych (190)
- Blokowanie warstw (191)
- Przekształcanie obrazu (192)
- Przekształcanie całego obrazu (192)
- Przekształcanie warstwy lub zaznaczonego obszaru (194)
- Wypaczanie warstw (197)
- Przekształcenia numeryczne (199)
- Wyrównywanie za pomocą inteligentnych linii pomocniczych (199)
- Maski i warstwy (200)
- Zachowywanie przezroczystości warstwy (201)
- Tworzenie dodatkowych masek w warstwach (203)
- Wklejanie w obrębie zaznaczenia (206)
- Maskowanie grup warstw (206)
- Praca z kompozycjami warstw (208)
- Mieszanie (212)
- Parametry Opacity (Krycie) i Fill (Wypełnij) (213)
- Tryby mieszania warstw (216)
- Hierarchia trybów mieszania (232)
- Nakładanie filtrowanych obrazków (234)
- Zaawansowane opcje mieszania warstw (237)
- Mieszanie wewnętrznych efektów warstwy (238)
- Maskowanie efektów (241)
- Wyrzucanie całych kanałów koloru (242)
- Przebijanie warstw (245)
- Wykluczanie i przebijanie pikseli (246)
- Suwaki wykluczające piksele (248)
- Rozmywanie (250)
- Rysowanie kształtów (256)
- Zalety i wady kształtów (256)
- Narzędzia do tworzenia kształtów (257)
- Proces rysowania kształtu (259)
- Ćwiczenie: tworzenie nowej warstwy z kształtem (259)
- Łączenie i edycja kształtów (262)
- Edycja wypełnienia kształtu (264)
- Style warstw (267)
- Podstawowe style warstw (269)
- Wewnątrz okna Layer Style (Styl warstwy) (277)
- Modyfikowanie i zapisywanie efektów (289)
- Wyłączanie efektów (290)
- Kopiowanie efektów (290)
- Przekształcanie efektów w nowe warstwy (290)
- Efekty a opcje mieszania (291)
- Zapisywanie efektów jako stylów (292)
- Pierwszy rzut oka na filtry (296)
- Filtry korekcyjne (296)
- Filtry destrukcyjne (297)
- Filtry efektowe (298)
- Wygaszanie filtru (299)
- Korzystanie z warstw (301)
- Cofanie sekwencji filtrów (301)
- Zwiększanie ostrości i kontrastu (301)
- Stosowanie filtru Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (302)
- Określanie stopnia wyostrzenia (303)
- Określanie grubości krawędzi (307)
- Rozpoznawanie krawędzi (309)
- Wyostrzanie ziarnistych fotografii (310)
- Ćwiczenie: tworzenie i zastosowanie maski krawędzi (312)
- Stosowanie filtru High Pass (Górnoprzepustowy) (314)
- Rozmywanie obrazka (316)
- Stosowanie filtru Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) (316)
- Ćwiczenie: efekt romantycznej poświaty (317)
- Rozmycie kierunkowe (318)
- Stosowanie filtru Motion Blur (Poruszenie) (318)
- Stosowanie filtru Wind (Wiatr) (320)
- Stosowanie filtru Radial Blur (Rozmycie promieniste) (323)
- Posługiwanie się filtrem Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) (325)
- Zmiękczanie konturu zaznaczenia (330)
- Filtry Minimum (Minimalny) i Maximum (Maksymalny) (330)
- Dodawanie cienia do warstwy (331)
- Ćwiczenie: filtrowanie konturu zaznaczenia w trybie szybkiej maski (331)
- Szum (334)
- Dodawanie szumu (334)
- Odmiany szumu (337)
- Gruby szum (338)
- Usuwanie szumu filtrem Despeckle (Usuń kurz i rysy) (338)
- Uśrednianie pikseli za pomocą filtru Median (Mediana) (340)
- Wyostrzanie skompresowanego obrazu (342)
- Ćwiczenie: poprawianie cyfrowej fotografii (343)
- Posługiwanie się filtrem Average (Średnia) (346)
- Milion szalonych efektów (349)
- Kilka słów na temat pamięci RAM (360)
- Galeria filtrów (360)
- Filtry z menu Pixelate (Pikslowanie) (362)
- Efekt krystalizacji (363)
- Ćwiczenie: kryształowe halo (363)
- Mezzotinta (365)
- Filtry akcentujące krawędzie (368)
- Wytłaczanie obrazka (368)
- Śledzenie krawędzi (371)
- Tworzenie metalicznej powłoki (373)
- Filtry zniekształcające (375)
- Gabinet krzywych luster (376)
- Wirujące spirale (379)
- Ćwiczenie: tworzenie efektu kropelki gęstego płynu (384)
- Tworzenie koncentrycznych fal w stawie (387)
- Tworzenie równoległych zmarszczek i fal (391)
- Filtr Ripple (Falowanie) (391)
- Filtry Ocean Ripple (Fale morskie) i Glass (Szkło) (391)
- Filtr Wave (Fala) (394)
- Zniekształcanie obrazka wzdłuż krzywej (397)
- Współrzędne biegunowe (399)
- Zniekształcanie za pomocą polecenia Liquify (Deformacja) (402)
- Podstawy (403)
- Narzędzia z okna Liquify (Deformacja) (405)
- "Zamrażanie" i "rozmrażanie" pikseli (410)
- Rekonstrukcja i przywracanie (413)
- Oświetlanie obrazu (414)
- Ćwiczenie: oświetlanie obrazka (415)
- Tworzenie własnych efektów przy użyciu filtru Custom (Inny) (421)
- Rada dotycząca używania filtru Custom (Inny) (423)
- Stosowanie wartości specjalnych (426)
- Efekty symetryczne (426)
- Wyostrzanie (427)
- Rozmycie (429)
- Wykrycie krawędzi (429)
- Warianty niejedynkowe (430)
- Rozjaśnianie efektów zbyt przyciemniających (431)
- Przyciemnianie efektów zbyt rozjaśniających (431)
- Przesunięcia ekstremalne (433)
- Inne efekty własne (433)
- Rozmycia kierunkowe (435)
- Efekt płaskorzeźby (435)
- Przemieszczanie pikseli w obrazku (438)
- Teoria przemieszczania (439)
- Kierunek przemieszczania (439)
- Przekształcanie wartości jasności (442)
- Ćwiczenie: usuwanie efektu rozciągnięcia (442)
- Okno dialogowe filtru Displace (Przemieszczanie) (443)
- Używanie map przemieszczenia (447)
- Stosowanie predefiniowanych map przemieszczenia (448)
- Tworzenie własnych tekstur przemieszczenia (451)
- Ćwiczenie: tworzenie mapy przemieszczenia ze wzorca (451)
- Dostosowywanie mapy przemieszczenia do obrazka (453)
- Ćwiczenie: tworzenie mapy przemieszczenia opartej na obrazku źródłowym (455)
- Tworzenie własnych przekształceń (457)
- Ćwiczenie: zniekształcenie obwiedniowe przy pomocy mapy przemieszczenia (457)
- Poprawianie kolorów (461)
- Kilka słów na temat efektów kolorystycznych i korekcji barw (462)
- Korzystanie z okien dialogowych poleceń do korekcji barw (463)
- Wariacje na temat koloru (465)
- Jak działają barwy? (466)
- Intensywność i zakres (468)
- Kiedy używać polecenia Variations (Wariacje)? (471)
- Polecenie Match Color (Dopasuj kolor) (472)
- Przesuwanie barw i kolorowanie obrazów (475)
- Korygowanie barwy i nasycenia (476)
- Edycja niezależnych zakresów kolorów (484)
- Kolorowanie obrazów (489)
- Gdy polecenia Variations (Wariacje) i Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) nie działają, jak trzeba (491)
- Mieszanie kanałów koloru (492)
- Redukcja efektu czerwonych oczu (496)
- Ostatnie uwagi na temat mieszania kanałów (498)
- Korzystanie z narzędzia Red-eye (Czerwone oczy) (499)
- Korzystanie z narzędzia Color Replacement (Zastępowanie koloru) (499)
- Warstwy dopasowania (503)
- Tworzenie warstwy dopasowania (503)
- Zalety korekcji z wykorzystaniem warstw (504)
- Dlaczego polecenie Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) rodzi wątpliwości? (510)
- Korekcje automatyczne bazujące na poziomach (511)
- Auto Levels (Auto-poziomy) (511)
- Auto Contrast (Auto-kontrast) (513)
- Auto Color (Auto-kolor) (515)
- Paleta Histogram (Histogram) (526)
- Polecenie Levels (Poziomy) (521)
- Poziomy wejścia i wyjścia (521)
- Stosowanie polecenia Levels (Poziomy) do pojedynczych kanałów (527)
- Ćwiczenie: korekcja jasności i kontrastu narzędziem Levels (Poziomy) (528)
- Dostosowywanie funkcji automatycznych (529)
- Próbkowanie kolorów neutralnych (533)
- Polecenie Curves (Krzywe) (533)
- Ujarzmić krzywą jasności (534)
- Próbkowanie punktów kontrolnych (538)
- Odwzorowywanie na gradient (540)
- Tworzenie i edycja krzywych ciągłych (542)
- Praca z mapami dowolnymi (544)
- Tworzenie wykresów jasności dla poszczególnych kanałów koloru (547)
- Polecenie Shadow/Highlight (Cień/Światło) (549)
- Posługiwanie się programem Bridge (553)
- Typowa sesja z programem Bridge (555)
- Wczytywanie obrazów za pośrednictwem programu Bridge (557)
- Dostępne widoki (557)
- Obracanie obrazów (560)
- Dodawanie obrazów do listy Ulubionych (561)
- Etykietowanie i ocenianie obrazów (561)
- Przeglądanie i korzystanie z metadanych (561)
- Przeglądanie i wprowadzanie słów kluczowych (564)
- Wybór i zapis przestrzeni roboczych programu Adobe Bridge (566)
- Zarządzanie buforem cache (567)
- Zmienianie wielu nazw plików naraz (568)
- Korzystanie z polecenia File Info (Info o pliku) (570)
- Tworzenie własnych zadań (573)
- Jak działają zadania? (573)
- Ćwiczenie: nagrywanie zadania (574)
- Edytowanie zadania (576)
- Odtwarzanie zadań i operacji (580)
- Zapisywanie i wczytywanie zestawów (581)
- Przetwarzanie wsadowe (582)
- Ćwiczenie: wykonywanie zadania na wielu obrazach (583)
- Tworzenie panoram za pomocą polecenia Photomerge (Łączenie obrazków) (586)
- Korygowanie zdjęć w formacie RAW (590)
- Korekcja kolorów (592)
- Wyostrzanie i wygładzanie (594)
- Korygowanie niedoskonałości obiektywu (595)
- Modyfikowanie profilu (598)
- Otwieranie i zapisywanie obrazów w oknie Camera Raw (598)
- Zapisywanie ustawień okna Camera Raw (599)
- Stosowanie zapisanych ustawień okna Camera Raw (600)
- Photoshop i ImageReady (603)
- Co robić, a czego unikać w grafice dla WWW? (604)
- Pracuj na dużym, potem zmniejszaj (604)
- Kolory w sieci (607)
- Modyfikacja parametru gamma (608)
- Jak przewidzieć wygląd obrazu na monitorze? (609)
- Praca z sRGB (612)
- Dalsze wskazówki (614)
- Zapisywanie obrazów w formacie JPEG (617)
- Dostosowywanie jakości (618)
- Pozostałe opcje JPEG (619)
- Przygotowywanie i zapis plików w formacie GIF (619)
- Trzy drogi do GIF-a (620)
- Polecenie Indexed Color (Kolor indeksowany) (623)
- Określanie palety (623)
- Kolory, przezroczystość i roztrząsanie (625)
- Porównywanie kilku wariantów (628)
- Ćwiczenie: optymalizacja obrazka na potrzeby WWW (629)
- Optymalizacja obrazków JPEG (630)
- Optymalizacja obrazków GIF (633)
- Optymalizacja obrazków PNG (635)
- Menu optymalizacji (636)
- Menu podglądu (638)
- Tworzenie animowanych obrazków GIF (638)
- Ćwiczenie: tworzenie animacji (640)
- Cięcie obrazków (642)
- Tworzenie odcięć (642)
- Edytowanie odcięć (643)
- Opcje odcięć (644)
- Zapisywanie odcięć (646)
- Przełączanie się do programu ImageReady (647)
O autorach (13)
Przedmowa (15)
Rozdział 1. Malowanie i dostępne pędzle (21)
Rozdział 2. Klonowanie, korygowanie i wykorzystywanie wzorów (65)
Rozdział 3. Historia i cofanie operacji (111)
Rozdział 4. Maskowanie i wyodrębnianie elementów obrazu (133)
Rozdział 5. Praca z warstwami (161)
Rozdział 6. Tryby mieszania (211)
Rozdział 7. Kształty i style (255)
Rozdział 8. Korekcja z wykorzystaniem filtrów (295)
Rozdział 9. Szaleństwo filtrów (349)
Rozdział 10. Efekty własne użytkownika (421)
Rozdział 11. Korekcja barwy i nasycenia (461)
Rozdział 12. Poziomy, krzywe i cienie (511)
Rozdział 13. Zarządzanie plikami i automatyzacja (553)
Rozdział 14. Tworzenie grafiki na potrzeby WWW (603)
Skorowidz (655)
Oceny i opinie klientów: Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty Deke McClelland, Laurie Ulrich Fuller, Robert C. Fuller (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2008-04-28 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem