Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu
- Autor:
- Alain Briot
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 368
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu
Znajdź swój własny styl fotografowania - opanuj sztukę zachwycania obrazem!
- Jak tworzyć magiczne kompozycje w kolorze?
- Jak malować światłem niepowtarzalne kadry?
- Jak komponować ujęcia w czerni i bieli?
Zdjęcie tylko wówczas może mieć wartość artystyczną, jeśli można w nim dostrzec rękę twórcy.Alain Briot
Posiadanie dobrej lustrzanki i wiedza o tym, jak robić perfekcyjne zdjęcia, to za mało, by z amatora fotografii wyłonił się prawdziwy artysta. Jak w każdej dziedzinie, także i tu spotkamy zarówno kreatywnych, oryginalnych twórców, jak i dobrych rzemieślników, których prace wprawdzie nie wzbudzają jakichkolwiek zastrzeżeń, ale także i żadnych emocji. Fotografia to w końcu coś więcej niż tylko sztywna lista żelaznych reguł i utartych prawideł, których należy się trzymać - to sztuka przemawiania i poruszania językiem obrazu. Można zatem opanować do perfekcji zasady kompozycji, ekspozycji czy oświetlenia, ale w mistrzowskich ujęciach chodzi głównie o to, jak fotograf posługuje się kolorem, światłem czy kontrastem. To sposób, w jaki skomponowane są konkretne zdjęcia, sprawia, że albo zapadają w pamięć odbiorców i uchodzą za artystyczne, albo wydają się po prostu nudne i banalne...
To nie będzie kolejna książka o tym, jak robić dobre technicznie zdjęcia. To przede wszystkim podręcznik, który wprowadzi świeże spojrzenie, zaczerpnięte z różnych dziedzin sztuk wizualnych, oraz zaprosi Cię do świata nowych, fascynujących sposobów tworzenia niepowtarzalnych fotografii. Alain Briot uświadomi Ci, jak wiele czynników związanych z kompozycją obrazu, tradycyjnie pomijanych w fotografii, może mieć wpływ na magię danego ujęcia. Nauczysz się inaczej postrzegać kolor oraz wzajemne zależności pomiędzy jego trzema składowymi - nasyceniem, barwą i jasnością.
Przeczytasz na temat doboru światła, wyboru między wielobarwnością a czernią i bielą oraz kształtowania niuansów skali szarości. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, w jaki sposób praca nad kompozycją pozwala ukształtować własny, niepowtarzalny styl. Znajdziesz tu także wiele informacji ułatwiających zapanowanie nad wszystkimi elementami obrazu, które decydują o jego artyzmie. Wreszcie, nauczysz się używać sporego zestawu narzędzi ułatwiających tworzenie lepszych zdjęć i korzystać z praktycznych rozwiązań typowych problemów z fotografiami.
Dzięki tej książce:
- poznasz różnice dzielące kompozycje zdjęć dokumentalnych i artystycznych
- nauczysz się widzieć świat jak aparat fotograficzny
- poznasz nowe, fascynujące reguły kompozycji
- dowiesz się, na czym polega malowanie światłem
- odkryjesz, gdzie znajdować idealne światło
- zobaczysz, jak fotografować w świetle naturalnym
- dowiesz się, w jaki sposób zmienić jakość światła
- nauczysz się tworzyć kompozycje w kolorze
- poznasz trzy składowe koloru i ich wpływ na kompozycję
- uzupełnisz informacje o systemie i drzewie kolorów Munsella
- nauczysz się sterować kolorami w Photoshopie
- dowiesz się, jak sterować ogólnym i miejscowym nasyceniem barw
- opanujesz narzędzia ułatwiające pracę z kolorami
- poznasz zasady tworzenia kompozycji w czerni i bieli
- przyswoisz najważniejsze składniki dobrej kompozycji
- wyruszysz w poszukiwaniu inspiracji
- poćwiczysz i rozwiniesz swoją kreatywność
- zobaczysz, jak doskonalić i zaznaczać swój indywidualny styl
- poprzez zdjęcia nawiążesz kontakt z odbiorcami
- odkryjesz, jak skutecznie sprzedawać i promować swoje prace
- nauczysz się naprawiać rozmaite przypadłości nieudanych zdjęć
Podejdź kreatywnie do fotografii -
niech Twoje zdjęcia nabiorą prawdziwego artyzmu!
Książkę poleca redakcja Digital Foto Video:






Wybrane bestsellery
-
Nie jest to więc typowy podręcznik do nauki fotografii, choć rozdziały stricte podręcznikowe również się tu znajdują i stanowią ważny element całości. Na podstawie własnych przygód, doświadczeń, a nawet błędów fotograf opowiada o filozofii fotografowania w górach i nakreśla etos fotografa górskie...
Górskie wyprawy fotograficzne. Wydanie II poszerzone Górskie wyprawy fotograficzne. Wydanie II poszerzone
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Książka, którą trzymasz w ręku, nie jest po prostu kolejnym podręcznikiem fotografii ani zwykłym samouczkiem opisującym, jak w tydzień zostać profesjonalistą. To fachowy, a jednocześnie bardzo osobisty przewodnik, który pomoże Ci rozwinąć fotograficzną pasję i dostrzec piękno w otaczającym Cię św...(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Autor przedstawia w niej szerokie spektrum informacji na temat fotografii zbliżeniowej, makrofotografii i mikrofotografii. Dzieli się z czytelnikami swoim wieloletnim doświadczeniem i praktyczną wiedzą o fotografowaniu obiektów w większych skalach odwzorowania. Od ogólnego wprowadzenia, poprzez w...
Blisko, coraz bliżej. Od fotografii zbliżeniowej do mikrofotografii Blisko, coraz bliżej. Od fotografii zbliżeniowej do mikrofotografii
(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
W tej książce znajdziesz najcenniejsze informacje dotyczące podstaw fotografii. Rodzaje oświetlenia, głębia ostrości, rodzaje aparatów i formaty plików - to tylko część zagadnień, z którymi zapoznasz się na kolejnych stronach. Nauczysz się planować kompozycję i wybierać odpowiednie ujęcie oraz po...(27.45 zł najniższa cena z 30 dni)
27.45 zł
54.90 zł(-50%) -
Ta książka mówi o sztuce fotografowania. Choć nie brakuje tu wskazówek odnoszących się do technicznej strony robienia zdjęć, opowiada przede wszystkim o pasji fotografowania: o tym, że uchwycenie ludzi, miejsc czy kultur na obrazie udaje się tylko tym, którzy znaleźli swoją wizję i odkryli w sobi...
Świat w obiektywie. W poszukiwaniu wizji. Wydanie X - rocznicowe Świat w obiektywie. W poszukiwaniu wizji. Wydanie X - rocznicowe
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Jest to kolejne, zaktualizowane wydanie jedynej książki, w której cały proces przetwarzania i edycji zdjęć został przedstawiony zwięźle i wyjątkowo przejrzyście. Opisano tu najnowsze techniki, podano dokładne instrukcje, wskazówki i porady znakomicie ułatwiające pracę. To rzecz napisana prostym, ...
Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby'ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom Classic CC Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby'ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom Classic CC
(44.50 zł najniższa cena z 30 dni)44.50 zł
89.00 zł(-50%) -
Z połączenia tych dwóch pasji powstała książka Górskie wyprawy fotograficzne, która ma formę luźnego poradnika. Nie zawiera wyłącznie suchej wiedzy, ale całe mnóstwo barwnych historii stanowiących punkt wyjścia do bardziej uniwersalnych opowieści o fotografii. Nie zabrakło porad technicznych i sp...(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)
29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Niniejsza książka jest drugim, zaktualizowanym wydaniem bestsellerowego poradnika tworzenia doskonałych zdjęć kulinarnych. Autorka niezwykle ciekawie i przystępnie przedstawia najważniejsze podstawy fotografii, prezentuje tajniki stylizacji i dekoracji potraw, a także wprowadza do metod korekcji ...
Fotografia kulinarna. Od zdjęcia do arcydzieła. Wydanie II Fotografia kulinarna. Od zdjęcia do arcydzieła. Wydanie II
(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
W tej książce znajdziesz informacje pozwalające zorientować się w świecie fotografii przyrodniczej — zarówno od strony technicznej, jak i artystycznej. Poznasz wady i zalety różnych aparatów, statywów czy teleobiektywów używanych podczas sesji fotograficznych w terenie oraz dowiesz się, jak...
Fotografia przyrodnicza dla wytrwałych. Jak skutecznie fotografować Fotografia przyrodnicza dla wytrwałych. Jak skutecznie fotografować
(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Nie wystarcza Ci już zwykłe pstrykanie fotek i mozolne poprawianie licznych błędów, popełnionych już w chwili robienia zdjęcia? Chciałbyś wreszcie dowiedzieć się, jak robią to profesjonaliści i dlaczego ich kompozycje są tak niezwykłe? Jak wybrać aparat i optymalne akcesoria , jak go ustawiać i o...(7.45 zł najniższa cena z 30 dni)
7.45 zł
14.90 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu (5)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Szczecin czyta Artur Magdziarz AFRP, 2013-03-28
Alan Briot to Francuz mieszkający na stałe w USA i prawdziwy człowiek renesansu, jeżeli chodzi o techniki fotograficzne. Nie obca mu jest klasyczna fotografia srebrowa, jak również zaawansowana cyfrowa obróbka zdjęć. Połączenie tych umiejętności pozwala z dużą swobodą pisać, nie tylko o sprawach kompozycji, stylu i inspiracji podczas fotografowania, ale również o granicach w fotografii, do tej pory dla wielu nieosiągalnych.
Książka „Fotografia artystyczna – Od inspiracji do obrazu” traktuje w dużej mierze o dylematach,jakie trzeba rozstrzygnąć uprawiając współcześnie fotografię artystyczną. Pozwala zrozumieć, co jest ważne z punktu osiągnięcia mistrzostwa w tym zakresie, a co stanowi tylko balast przeszłości i fobię przed nieznanym i nienazwanym.
W pierwszych rozdziałach autor porządkuje wiele terminów, po to by potem swobodnie przejść do spraw niezwykle istotnych z punktu widzenia fotografa. Opisuje kompozycję obrazu w kolorze, jak również w czerni i bieli, w zakresie daleko wychodzącym poza regułę trójpodziału. Malowanie światłem, widzenie barw, balansowanie kolorów, a wszystko to podporządkowane jednemu celowi – estetyce w fotografii.
Ciekawy rozdział poświęcony został procesowi twórczemu i temu, jak rozwinąć swój własny styl. Osobiste przemyślenia autora w tym zakresie pozwalają doradzać jak organizować sobie ćwiczenia z kreatywności i budowania wizji artystycznej, tak by przyczyniło się do naszego artystycznego rozwoju. Pozwalają określić metody i kierunki w pracy.
Czytając o tak ulotnych i ciężkich niejednokrotnie do zdefiniowania sprawach, nie raz zdarza się zakrzyknąć, przecież to proste! Wystarczy uwolnić się od tego, co mówią inni i tworzyć w zgodzie z sobą. Autor daje nieskończoną ilość takich wskazówek często popartych niezwykle trafnymi cytatami.
Jeden z nich: Pozbawiona kunsztu rzemiosła, inspiracja jest tylko wątłą trzciną na wietrze. Johanes Brahms
Pierwszy raz przeczytałem tę książkę w wersji angielskiej prawie 3 lata temu. Z jednej strony ktoś powie: jak to!? Tak stara książka w dobie rewolucji cyfrowej, gdzie każdy tydzień przynosi nowinki na miarę odkrycia? Nic bardziej mylnego. Zawarte w książce porady i spostrzeżenia mają charakter uniwersalny, a w wielu wypadkach fundamentalny i ponadczasowy. Bardzo dobre tłumaczenie Pana Piotra Cieślaka pozwala z dużą swobodą zanurzać się w niuanse przemyśleń autora.
Chciałbym tę książkę do czegoś porównać. Z jednej strony wpisuje się w krąg poradników dot. kompozycji obrazu, jakich wiele na rynku. Niektóre z nich wręcz z encyklopedyczną dokładnością traktują temat, zanudzając czytelnika kolejna klasyfikacją źródeł światła, czy też nikomu nie potrzebnych tabelek i zestawień. Tu jest inaczej. Na każdym kroku czuć indywidualizm autora, chęć zwrócenia uwagi na rzeczy ważne, bez zbędnego rozpisywania się o mało istotnych szczegółach. Czuje się relację mistrz – uczeń.
W polskim wydaniu uwagę zwraca duża dbałość, o jakość zdjęć. Ich spora ilość doskonale ilustruje opisywane tematy. Ważne jest to o tyle, że nieraz subtelne niuanse na zdjęciu, stanowią o tym, co najistotniejsze w danym opisie.
Książka jest mi w pewien sposób bliska, bo w wielu sprawach identyfikuję się z autorem, szczególnie jeżeli chodzi o podejście do nowej techniki i jej wykorzystanie w fotografii.
W wielu sprawach była to książka dla mnie przełomowa. Pamiętam czasy, gdy za zdjęcie obrobione w Photoshopie można było być odsądzonym od czci i wiary przez wszelkiej maści domorosłych krytyków, dla których stwierdzenie „zero PS’a” powtarzane jak mantra, było substytutem dobrej fotografii. Dzisiaj chór takich sceptyków jak by mocno ucichł, a książka Alana Briota wydaje się być aktualna jak nigdy dotąd. -
Digital Foto Video Piotr Dębek, 2011-04-07
Zaczyna się zawsze łatwo - trójpodział, użyteczność filtra polaryzacyjnego, złota godzina. Tę wiedzę łatwo zdobyć, znajdziemy ją w wielu poradnikach. Stosujemy te porady i już mamy całkiem niezłe zdjęcia krajobrazowe. Ale co dalej? Co ma zrobić miłośnik pejzaży, który opanował już podstawy? Sięgnąć po „Fotografię artystyczną” Alaina Briota. Fotografia artystyczna - to brzmi podejrzanie. Tytuł może odstraszać osoby węszące za nim wywnętrzanie się awangardowego artysty, przelewającego na papier cierpienia swojej nadwrażliwej świadomości. Bez obaw. Alain Briot jest artystą klasycyzującym - jego pejzaże są tradycyjne - raczej bliższe wielkim mistrzom malarstwa niż współczesnym eksperymentom twórczym. Owszem, żyje ze sprzedaży swoich prac na rynku kolekcjonerskim, co świadczy o tym, że jego zdjęcia są dobre. Kwestie związane z rynkiem kolekcjonerskim zresztą pojawiają się w książce, ale uprzedzając obawy, zdradzę, że w niezbyt dużej objętości, a do tego są przedstawione w sposób przystępny i ciekawy nawet dla zdeklarowanego amatora. Może to być zresztą jedyna okazja do zapoznania się z kwestiami numerowania i limitowania dzieł sztuki w czasach doskonałości kopii cyfrowych. Nauka patrzenia Zacznijmy jednak od początku - a książka zaczyna się tam, gdzie powinna zacząć się nauka fotografowania. Nie, wcale nie budową aparatu, omówieniem rodzajów matryc, schematem działania przysłony. Książka zaczyna się omówieniem różnic w postrzeganiu świata przez człowieka a rejestracją tego samego przez aparat oraz podkreślaniem konieczności ćwiczenia, żeby nauczyć się przekładać to, co widzimy, na dwuwymiarowy kadr, jaki stworzy nam aparat. A także na odbitkę, jaką chcemy uzyskać w efekcie dalszej pracy nad ujęciem. Później mamy rozdział o świetle - może niekoniecznie odkrywczy i nie wnoszący wiele nowego, czego by nie było już wcześniej w innych książkach, ale bez niego książka byłaby niepełna. Kompozycja w kolorze oraz czerni i bieli to już zupełnie nowe jakości. Przedstawienie przez Briota modeli kolorów i ich powiązanie z fotografią wydaje mi się najpełniejsze wśród wydanych u nas poradników fotograficznych i najbardziej praktyczne (jeśli w ogóle można mówić o praktyczności modeli kolorów). Na końcu tego (i każdego innego) rozdziału są ćwiczenia dla czytelnika, które mają mu pomóc w nauce praktycznego wykorzystywania przedstawionej wiedzy. Moje osobiste gratulacje za wydrukowanie na schematach w tej części niebieskiego jako niebieskiego - niektórym wydawcom to się nie udaje. Część o fotografii czarno-białej to znowu nauka patrzenia w specyficzny sposób. Ponownie autor proponuje nietypowe narzędzia wspomagające oko fotografa. Pokazuje też, że drogi konwersji do czerni i bieli mogą być różne, a tym samym prowadzić do bardzo odmiennych fotografii. Sporo miejsca poświęca kwestii tego, które kompozycje „działają” w wersji monokolorowej, a które po prostu są lepsze jako barwne. O samym komponowaniu Briot pisze wychodząc daleko poza popularne banały o trójpodziale i złotym podziale. Zamiast tego prezentuje metody budowania kadrów w oparciu m.in. o wieloplanowość, linie wiodące i tworzenie relacji między przedstawionymi obiektami. Jak robimy zdjęcia... Parafrazując bohatera Moliera, który całe życie mówił prozą, ale o tym nie wiedział, każdy wykonując zdjęcie realizuje proces twórczy, składający się z kilku elementów. W modelu Briota są to inspiracja, kreatywność, wizja i styl. Autor nie tylko definiuje je, ale też przedstawia skutki niedorozwoju któregoś z tych elementów, a także omawia czynniki pozwalające je rozwijać i ćwiczyć. Ta część książki jest unikatowa, cenna i najmniej techniczna. Jest to też temat zupełnie niezrozumiały dla początkujących i nieoceniony dla zaawansowanych. ...i o nich dyskutujemy Kolejny unikat to porady autora na temat relacji z publicznością, a zwłaszcza dyskutowania o zdjęciach, szczególnie w takich aspektach jak „nielegalne” techniki, obróbka komputerowa i „prawdziwa” fotografia. Propozycje Alaina Briota są tu zarówno ciekawe, jak i bardzo zdecydowane. Warto zwrócić uwagę, że pochodzą one od dojrzałego artysty, który dobrze wie „dokąd jedzie”. Błędy proste i bardziej wyrafinowane Nie wszystkie fragmenty są równie interesujące, co zresztą nieuchronne w każdym poradniku. Tutaj można sobie darować rozdział na temat żmudnych metod ustalania czasu i miejsca wschodu i zachodu słońca - gdy dostępny jest darmowy program „The Photographer′s Ephemeris”, mordowanie się z tabelami nie ma wielkiego sensu. Dyskusyjna jest część porad w generalnie bardzo ciekawym rozdziale „Przypadłości zdjęć”. Autor tam np. walczy z prześwietleniami, zablokowanymi tonami, poszarpanym histogramem i postuluje korzystanie z 16-bitowego zapisu zamiast 8-bitowego. Tyle, że na zdjęciach (s. 348-349) nie widać wcale obiecanej poprawy, jasne partie są tak samo wypalone, a rozjaśnione cienie sprawiają, że ogólny kontrast jest niższy, a efekt wygląda dla mnie trochę jak niezbyt udany HDR. Niekoniecznie podważa to kompetencje autora - zapewne większość jego prac przyjmuje postać finalną na wysokiej jakości drukarkach atramentowych, a tutaj po prostu „poległ” na ograniczeniach offsetowego CMYK-a i nie pomógł nawet dobrej jakości papier, na jakim wydrukowana jest książka. Fotografia to sztuka wizualna i jeśli czegoś nie widać, to tego nie ma - dotyczy to zarówno problemów, jak i metod ich naprawy. Problemy, do których trzeba dojrzeć Mimo drobnych zastrzeżeń uważam tę książkę za wybitną i jedną z najcenniejszych pozycji dla pejzażystów - a szczególnie zaawansowanych pejzażystów - jakie pojawiły się na naszym rynku. Nie jest to jednak pozycja dla każdego - Briot podaje drogi do rozwiązania problemów, które będą zupełnie niezrozumiałe dla początkujących fotoamatorów.
-
Digital Foto Video 2011-03-01
Tytuł może odstraszać, ale nie jest to ezoteryczny podręcznik dla zmanierowanych artystów, tylko solidna porcja bardzo konkretnej wiedzy dla co najmniej średnio zaawansowanych fotografów. Modele kolorów, pogłębiona analiza komponowania w czerni i bieli, praca nad elementami składającymi się na proces twórczy - to tematy, które w dostępnej u nas literaturze nie były poruszane wcale lub nie na takim poziomie zaawansowania. Warto też poczytać uwagi Briota na temat światła, kompozycji i stylu. Autor jest pejzażystą, więc na takich przykładach opiera się jego książka, ale osoby zajmujące się innymi rodzajami fotografii również skorzystają na lekturze. Mocny kandydat na krajobrazową książkę roku.
-
Computer Arts 2011-03-01
Ten podręcznik uświadomi Ci, jak wiele czynników związanych z kompozycją obrazu, tradycyjnie pomijanych w fotografii, może mieć wpływ na magię danego ujęcia. Nauczysz się inaczej postrzegać kolor oraz wzajemne zależności pomiędzy jego trzema składowymi - nasyceniem, barwą i jasnością. Przeczytasz na temat doboru światła, wyboru między wielobarwnością a czernią i bielą oraz kształtowania niuansów skali szarości. Znajdziesz tu także wiele informacji ułatwiających zapanowanie nad wszystkimi elementami obrazu, które decydują o jego artyzmie. Ponadto nauczysz się używać sporego zestawu narzędzi ułatwiających tworzenie lepszych zdjęć i korzystać z praktycznych rozwiązań typowych problemów z fotografiami.
-
Modny Kraków 2011-03
Alain Briot czytelnikom swojej ksiązki podpowiada, jak wejść na wyższy stopień fotograficznego wtajemniczenia. To ksiązka przede wszystkim do czytania, omawiająca twórcze procesy powstawania zdjęć, źródła inspiracji, rozwijanie kreatywności. Lektura ta przeznaczona jest na długi czas dla tych osób, które swoje zdjęcia chcą uczynić artystycznymi i pełnymi wyrazu.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Mastering Photographic Composition, Creativity, and Personal Style
- Tłumaczenie:
- Piotr Cieślak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2764-6, 9788324627646
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-01-24
- Format:
- 200x230
- Numer z katalogu:
- 5791
- Książka w kolorze:
- Tak
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Fotografia
Spis treści książki
- Sztuka, fakty i fotografia krajobrazowa (17)
- Różnice dzielące kompozycję zdjęć dokumentalnych i artystycznych (19)
- Fotografia ma się znakomicie! (20)
- O aparatach fotograficznych i sztuce (27)
- Dobry aparat to dobre fotografie (27)
- Sprawa filtrów (27)
- Modyfikacje materiału zarejestrowanego przez aparat (28)
- Różnice w jakości wydruku (29)
- Odbitka, głupcze! (32)
- Powinienem był wiedzieć... (32)
- Artysta i jego narzędzia (33)
- To tylko kwestia czasu (35)
- Różnice pomiędzy fotografią a rzeczywistością (37)
- Dwa rodzaje różnic (37)
- Aparat widzi tam, gdzie wzrok nie sięga? (37)
- Dusza fotografii (46)
- Podsumowanie (50)
- Najważniejsze składniki (55)
- Światło i kompozycja (56)
- W poszukiwaniu idealnego światła (57)
- Określanie pór wschodu i zachodu słońca (61)
- Fotografowanie w naturalnym świetle (77)
- Zmiana jakości światła (85)
- Doskonalenie umiejętności - warsztaty (114)
- Podsumowanie (115)
- Widzenie barw (117)
- Trzy składowe koloru (118)
- System kolorów Munsella (118)
- Sterowanie kolorami w Photoshopie (122)
- Balans kolorów (123)
- Paleta barw (125)
- Nasycenie (130)
- Narzędzia ułatwiające pracę z kolorami (133)
- Notatki w terenie (140)
- Kompozycje w kolorze - przykłady (142)
- Doskonalenie umiejętności - warsztaty (152)
- Podsumowanie (153)
- Wstęp (155)
- Czerń i biel to... kolory o jednej zmiennej (155)
- Widzieć świat, nie widząc barw (155)
- Fotografia czarno-biała a sztuka (156)
- Fotografia czarno-biała a odstępstwo od rzeczywistości (157)
- Kolor przeciw czerni i bieli (160)
- Widzieć w czerni i bieli (164)
- Przykłady czarno-białych kompozycji (169)
- Doskonalenie umiejętności - warsztaty (178)
- Podsumowanie (179)
- Wstęp (181)
- Najważniejsze aspekty dobrej kompozycji (181)
- Przykład 1. Nakładające się obiekty: Monument Valley (186)
- Przykład 2. Metafory wizualne: Pomnik w Manzanar (188)
- Przykład 3. Linie wiodące: Wydmy piaskowe o wschodzie słońca (190)
- Przykład 4. Dwa plany: Brown's Hole, Dinosaur National Monument (192)
- Przykład 5. Dwa plany: Pionowo i poziomo (193)
- Przykład 6. Kadrowanie i relacje między obiektami: Chmury nad krainą Nawahów (196)
- Przykład 7. Kadrowanie i krawędzie: Kanion w Escalante (199)
- Wstęp (205)
- Indywidualny styl (205)
- Przykład 1. Miejsce jako źródło inspiracji (207)
- Muzy (207)
- Styl życia (209)
- Przykład 2. Odosobnienie jako źródło inspiracji (210)
- Nowy sprzęt, nowe gadżety i programy - nowe możliwości (211)
- Przykład 3. Nastrój jako źródło inspiracji (212)
- Zostań ekspertem (212)
- Inspiracje płynące z wnętrza i z zewnątrz (214)
- Inspiracja to pytanie "dlaczego?", a nie "jak?" (215)
- Przykład 4. Wielokrotne wyprawy do ulubionych miejsc w poszukiwaniu inspiracji (215)
- Wspomnienia tego, co widziałem i czego doświadczyłem (216)
- Doskonalenie umiejętności: jak zaprosić muzy w odwiedziny i pobudzić kreatywność (219)
- Podsumowanie (220)
- Wstęp (223)
- Różnice pomiędzy inspiracją a kreatywnością (223)
- Nie zniechęcaj kreatywności (224)
- Każdy człowiek ma artystyczny potencjał (225)
- Uwolnić kreatywność (226)
- Lęk przed porażką (226)
- Wyprawa poza bezpieczną strefę (228)
- Pokonywanie twórczych lęków (229)
- Lęk przed krytyką (230)
- Wszystko już było (232)
- Nikt nie interesuje się moją pracą (233)
- Doskonalenie umiejętności (235)
- Podsumowanie (239)
- Wstęp (241)
- Czym jest wizja artystyczna? (241)
- Urzeczywistnianie wizji (242)
- Krytyczne myślenie (242)
- Powroty (244)
- Twoja osobowość (247)
- Niech wizja stanie się ciałem (248)
- Do dzieła (250)
- Nigdy nie trać wizji z oczu (251)
- Doskonalenie umiejętności (252)
- Podsumowanie (255)
- Wstęp (257)
- Czym jest styl? (257)
- W poszukiwaniu własnego spojrzenia (259)
- Do stylu przez pracę (261)
- Osobisty filtr stylistyczny (261)
- Zaznaczanie indywidualnego stylu w każdej pracy (262)
- Konsekwencja w stylu (262)
- Projekty, cele i terminy (264)
- Wzloty i upadki (265)
- Wyzwolić się z reguł (266)
- Zmiana reguł (267)
- Bądź śmiały i pewny siebie (269)
- Dusza nie jest na sprzedaż (270)
- Nie popadaj w obsesję na punkcie tworzenia arcydzieł (270)
- Wyjdź poza bezpieczną strefę (272)
- Nie staraj się zadowolić wszystkich (273)
- Sceptycyzm, którego należy się spodziewać (274)
- Doskonalenie umiejętności (278)
- Podsumowanie (280)
- Wstęp (285)
- Szczypta historii (285)
- Sztuka potakiwania (286)
- Dramat (287)
- Technikę musi być widać (289)
- Publiczność (290)
- Na koniec (290)
- Wstęp (293)
- Kim jest Twoja publiczność? (293)
- Publiczność jako koncepcja (296)
- Na sprzedaż (297)
- Artysta oczekuje na reakcję i pragnie nawiązać dialog z publicznością (298)
- O bestsellerach i sztuce (298)
- Jak stworzyć bestseller? (299)
- Nawiązywanie dyskusji z publicznością (302)
- Jak dotrzeć do publiczności? (302)
- Doskonalenie umiejętności (304)
- Podsumowanie (304)
- Wstęp (307)
- O przetwarzaniu obrazu i sztuce (307)
- Krótka historia numerowania odbitek (308)
- O ilości i jakości (310)
- Problem... (311)
- ...i konflikt (313)
- Kłopoty z wystawami (314)
- Limitować czy nie limitować...? (315)
- Podsumowanie (316)
- Wstęp (321)
- Kilka uwag o listach (321)
- Lista (322)
- Wstęp (327)
- Odważne kadrowanie zdjęć (327)
- Problemy z krawędziami (329)
- Nadmierne nasycenie - problemy globalne (331)
- Nadmierne nasycenie - problemy lokalne (331)
- Niepożądane domieszki barw na całym zdjęciu (334)
- Niepożądane domieszki barw w niektórych fragmentach zdjęcia (335)
- Zdjęcia o zbyt małej rozpiętości tonalnej (338)
- Zdjęcia o zaburzonej neutralności barw (339)
- Przycięte skraje pasma tonalnego (341)
- Zdjęcia cechujące się zbyt dużym kontrastem (342)
- Zdjęcia cechujące się zbyt małym kontrastem (344)
- Zdjęcia cechujące się zbyt dużym miejscowym kontrastem (345)
- Zbyt mała docelowa przestrzeń barw (347)
- Tonacja obrazu (349)
- Niebo i ziemia (350)
- Wyzwanie (351)
- Doskonalenie umiejętności (352)
- Podsumowanie (352)
- Wstęp (355)
- Rzeczywistość? (355)
- Pięć zmysłów (356)
- Podsumowanie (358)
- Sztuka i technika (361)
- Czas na tworzenie i czas na krytykę (361)
- Wizja i kompozycja (362)
- Twoja przygoda z fotografią (364)
- Warsztaty z Briotem (364)
- Nowy początek (365)
Przedmowa (12)
Wstęp (14)
1. O kompozycji (16)
Część A: Aparat fotograficzny a wzrok człowieka, czyli o różnicach w postrzeganiu świata
2. Nauczyć się widzieć jak... aparat (26)
3. Obiektywem i okiem (36)
Część B: Nowe reguły kompozycji
4. Malowanie światłem (54)
5. Kompozycje w kolorze (116)
6. Kompozycje w czerni i bieli (154)
7. Najważniejsze składniki dobrej kompozycji (180)
Część C: Proces twórczy
8. W poszukiwaniu inspiracji (204)
9. Ćwiczenia w kreatywności (222)
10. Rozwijanie wizji artystycznej (240)
11. Doskonalenie indywidualnego stylu (256)
Część D: Ty i Twoja publiczność
12. Po prostu przytakuj (284)
13. O klientach i bestsellerach (292)
14. O numerowaniu sztuki (306)
Część E: Relacje pomiędzy technicznymi i artystycznymi aspektami fotografii
15. Planowanie w fotografii: kwestie techniczne i artystyczne (320)
16. Przypadłości zdjęć (326)
17. Wspomnienie o rzeczach, które widziałem (354)
18. Podsumowanie (360)
O autorze (366)
Oceny i opinie klientów: Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu Alain Briot (2)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2011-05-16 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tadeusz Roguski, chrmik
Data dodania: 2011-05-16 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
POKAŻ WIĘCEJ