APLIKACJA MOBILNANEW
ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Wakacje z ludzikiem Bibendum!

2008-07-08 - 2008-07-08
Ludzik "Bibendum" jest nieodłącznym towarzyszem wakacyjnych podróży z przewodnikami Michelin.

Ludzik złożony z opon jest uznawany za specjalistów od marketingu za najlepiej identyfikowalny z marką logotyp świata. W 1884 roku podczas wystawy w Lyon bracia Michelin zauważyli na swoim stoisku stos opon, którego kształt przybrał wyraźnie ludzką postać. Edward Michelin miał wtedy powiedzieć do brata André: "Spójrz, gdyby temu stosowi dodać ramiona, wyglądałby całkiem ja człowiek". Cztery lata później zaprzyjaźniony artysta O'Galop stworzył na podstawie tego pomysłu plakat reklamowy przedstawiający potężnego, złożonego z opon, "mężczyznę" w binoklach, który wznosi toast w jęz. łacińskim "Nunc est bibendum!" mając w kielichu gwoździe zamiast wina. Toast "A więc wypijmy!" miał w wolnym przekładzie oznaczać "Opona wypija (pokonuje) przeszkodę". I tak od 110 lat ludzik "Bibendum" podróżuje przez świat będąc symbolem marki a także bezpiecznego podróżowania po świecie.



Polskojęzyczne wydania przewodników Michelin powstają pod egidą Wydawnictwa Bezdroża w ramach dwóch serii "Zielony przewodnik" i "Udany weekend". W wakacyjnej serii zielonych przewodników Michelin znalazło się już dziewięć polskojęzycznych publikacji opisujących: Włochy, Grecję, Portugalię, Egipt, Norwegię i Szwecję, Chorwację, Francję, Korsykę i Wielką Brytanię. Jednym z wyróżników przewodników Michelin jest ocena atrakcji turystycznych, prezentowana w formie gwiazdek. Trzy gwiazdki Michelina to miejsca, które należy koniecznie odwiedzić, 2 gwiazdki oznaczają miejsca, które warto odwiedzić, a jedna - miejsca po prostu interesujące.

Wszystkich klientów księgarni, którzy chcą spędzić wakacje z ludzikiem Bibendum, zapraszamy do skorzystania z promocji "Atlas za złotówkę". Przygotowaliśmy atrakcyjne zestawy przewodników Michelin wraz z mini atlasami.

więcej ciekawostek »