APLIKACJA MOBILNANEW
ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Połowa linii lotniczych wprowadza internautów w błąd

2007-11-13 - 2007-11-13
Co najmniej 200 stron internetowych europejskich przewoźników lotniczych wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu Komisji Europejskiej.

Rezultaty dochodzenia z udziałem przedstawicieli urzędów ds. lotnictwa cywilnego z 15 krajów UE w sprawie 400 stron internetowych wykazały: 'ponad 50 proc. wszystkich stron internetowych zawierały nieprawidłowości, szczególnie odnośnie wskazówek cenowych, warunków umowy i przejrzystości propozycji'.

'Z kompaniami lotniczymi w ciągu czterech miesięcy skontaktują się władze i zwrócą się o wyjaśnienie lub zmianę tych praktyk' - napisano w raporcie. 'Wobec tych, którzy tego nie zrobią, zostaną podjęte czynności prawne prowadzące do grzywny albo zamknięcia ich stron internetowych' - dodano w opracowaniu.

W badaniu nie wymieniano nazwy żadnego przewoźnika, lecz Komisja Europejska zamierza opublikować listę kompanii, których sprawa dotyczy.

W ubiegłym miesiącu hiszpański urząd ochrony konsumenta poinformował, że wykazał nieprawidłowości na stronach internetowych 12 sprzedawców biletów lotniczych, w tym u największych w Europie tanich linii lotniczych Ryanair, a także hiszpańskich przewoźników Vueling, Iberia i Spainair.

Największą liczbę nieprawidłowości znaleziono jednak w Belgii. Tam 46 z 48 stron internetowych podawało błędne informacje. Tymczasem w Austrii z 20 stron żadna nie naruszała unijnych regulacji konsumenckich.

(ttg.pl)

więcej ciekawostek »