APLIKACJA MOBILNANEW
ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Planujemy, ale nie kupujemy wakacji przez internet

2007-08-30 - 2007-08-30
Jak wynika z badań firmy Gemius SA, ponad 6 milionów internautów szuka w Internecie informacji na temat turystyki. Na zakup usług turystycznych on-line decydują się jednak nieliczni.

40 proc. użytkowników czerpie wiedzę o usługach turystycznych głównie z Internetu, podczas gdy prasa stanowi wskazówkę dla jedynie 5 proc. badanych - czytamy w raporcie 'E-commerce 2007', przygotowanym przez Gemius. Jeszcze więcej internautów, bo niemal co drugi (47 proc.), szuka w sieci informacji o biletach na pociąg, autobus czy samolot. Tym samym Internet okazuje się być najpopularniejszym źródłem informacji turystycznej.

Według badania Megapanel PBI/Gemius, w maju 2007 roku witryny zgrupowane w kategorii 'Turystyka' odwiedziło ponad 6,4 mln użytkowników (45,48 proc). Każdy z nich spędził na analizowanych stronach średnio 17 minut i 43 sekundy.

Czy polscy internauci równie chętnie korzystają z Internetu podczas turystycznych zakupów co ich zagraniczni koledzy? Spośród internautów robiących zakupy w e-sklepach, aż 24 proc. zdecydowało się na zakup tą drogą biletów na pociąg, autobus czy samolot - wynika z raportu 'E-commerce 2007'. Dużo mniej liczna grupa - zaledwie 7 proc. użytkowników - zakupiła usługę turystyczną.

Dla porównania w Rumunii zakupu wycieczki za pośrednictwem Internetu dokonał co czwarty respondent (24 proc.), z kolei na Litwie na taką transakcję zdecydowało się 19 proc. internautów.

(ttg.pl)

więcej ciekawostek »