APLIKACJA MOBILNANEW
ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Nowa wersja systemu nawigacyjnego GPS MapaMap 3.0. Przy korzystaniu z GPS konieczny jest również ... zdrowy rozsądek

2006-10-10 - 2006-10-10
Nowa wersja systemu nawigacyjnego MapaMap 3.0 beta jest już testowana. IMAGIS - producent systemu nawigacyjnego MapaMap - udostępnił wszystkim zarejestrowanym użytkownikom możliwość testowania wersji BETA systemu nawigacyjnego MapaMap 3.0 przeznaczonego na urządzenia klasy Pocket PC. Wersja beta umożliwia przetestowanie całkowicie nowego, rewolucyjnego sposobu sterowania systemem - określanego mianem 'finger friendly'. Umożliwia on intuicyjną, bardzo wygodną i bezpieczną obsługę systemu.

Oprócz nowego interface wersja beta zawiera najnowszą bazę 72 tys. POI (punktów użyteczności publicznej) i pakiet map odpowiadający zawartości dostępnej dziś w MapaMap Professional 2.5 czyli zawierająca dokładne plany adresowe ponad 1000 miejscowości w Polsce. W wersji finalnej będzie ich ponad 1200. Producent liczy, że dzięki uwagom użytkowników, przed skierowaniem do produkcji usunie niedociągnięcia niezauważone w procesie testów własnych. Szczegóły udziału w testach wersji beta zarejestrowani użytkownicy otrzymali mailem. Wersja handlowa MapaMap 3.0 przewidywana jest na początku listopada br.

Nowości w MapaMap 3.0
1. Całkowicie zmieniony interfejs m.in:
- zbudowany w technologii Finger Friendly (obsługa urządzenia bez użycia rysika)
- nowy panel nawigacyjny
- wyświetlanie nazwy ulicy, którą jedziemy
- suwak do zmiany skali

2. Dwa typy punktów pośrednich:
- 'jedź przez' - popularnie określany punkt Via, - czyli punkt na mapie, przez który chcemy przejechać.
- 'jedź przez okolicę' punkt pośredni dodawany do mapy podczas wyznaczania trasy, mający na celu zmuszenie aplikacji do modyfikacji wyznaczonej trasy. Wyznaczona trasa nie prowadzi jednak dokładnie przez ten punkt jak w przypadku opcji 'Jedz przez' tylko w jego okolicy.

3. Planowanie trasy podróży - dodawanie, usuwanie, zmiana kolejności odwiedzanych miejsc
4. Możliwość zapisywania punktów 'Ulubionych'
5. Nowa metoda wyznaczania trasy - 'tylko po głównych' drogach
6. 'Mój profil' - możliwość personalizowania wielu funkcji aplikacji

Komfort nawigacji w MapaMap 3.0, podobnie jak w poprzednich wersjach systemu, zwiększają komunikaty głosowe Macieja Wisławskiego, znanego polskiego pilota rajdowego. Informuje on o zbliżających się manewrach np. konieczności zmiany pasa ruchu, opuszczenia ronda konkretnym zjazdem itp.

Dokładność i szczegółowość map cyfrowych IMAGIS odpowiada skali map papierowych 1:10.000, a błąd reprezentacji położenia osi ulic nie przekracza 10 metrów. Uzyskanie tak wysokiej jakości map umożliwiła technologia produkcji map stosowana od lat przez IMAGIS, a oparta na wykorzystaniu zdjęć lotniczych i satelitarnych, a przede wszystkim na własnych badaniach terenowych, podczas których sprawdzana jest geometria dróg (pomiary GPS), ich przejezdność, nazewnictwo i numeracja budynków. Doświadczenie uczy, że tylko własne badania terenowe są wiarygodnym źródłem pozyskania tego typu danych w Polsce.

Praktyka każe zachować minimum rozsądku przy korzystaniu z nawigacji satelitarnej. Pewien mieszkaniec Rudolstadt w Turyngii, który ślepo zaufał systemowi nawigacji satelitarnej, zakończył swą podróż ... karkołomnym zjazdem po schodach na placu budowy i unieruchomieniem samochodu koło toalety dla pracowników.

53-letni kierowca posłusznie skręcił w prawo, gdy taki manewr zalecił mu system GPS, nie bacząc, że do skrzyżowania było jeszcze dobre 30 metrów. Naprawa schodów, którymi zjechał swym terenowym samochodem, będzie kosztowała 2 tysiące euro, usunięcie drobnych uszkodzeń pojazdu - ok. 100 euro. Ponadto, za nadmiar zaufania do nawigacji satelitarnej kierowca musi zapłacić mandat wysokości 35 euro.

Wszystkim osobom zainteresowanym praktycznym wykorzystaniem systemów GPS polecamy poradnik Bezdroży Kompas i GPS dla początkujących



(Benchmark.pl, interia.pl)

więcej ciekawostek »