Odprawa przez Internet. Pożegnanie Concorda. Druk kart pokładowych w domu. Ostatnie dziesięć lat to bez wątpienia jeden z najbardziej rewolucyjnych okresów
w historii podróży lotniczych. Z nadejściem nowej dekady British Airways przypomina podniebne innowacje pierwszego dziesięciolecia XXI wieku oraz wydarzenia
z najnowszej historii firmy.
-
Odprawa przez Internet (2000)
W 2000 roku British Airways wprowadziło możliwość odprawy przez Internet. Nie bez przyczyny w ankiecie przeprowadzonej na Business and Travel Meetings Show została ona uznana za innowację dekady - odprawa on-line pozwala klientom przyjechać na lotnisko
w pełni gotowym do podróży. W Europie z odprawy przez Internet korzysta 31% pasażerów.
-
Wycofanie Concorda (2003)
W październiku 2003 British Airways ogłosiło ostateczne wycofanie ze służby swojej floty siedmiu Concordów, sygnalizując koniec jedynych na świecie ponaddźwiękowych podróży pasażerskich. Ostatni komercyjny lot odbył się na trasie Nowy Jork-Londyn 24 października 2003.
-
Wprowadzenie zdalnego drukowania kart pokładowych (2004)
W 2004 British Airways wprowadziło nowe karty pokładowe drukowane przez Internet
w domu, dziś można z tego skorzystać na ponad 95% tras obsługiwanych przez British Airways, m.in. na lotach do i z Polski. Obecnie 70 % pasażerów BA podróżujących
z Heathrow odprawia się on-line lub drukuje swoje karty pokładowe ze strony ba.com.
-
Odprawa przez telefon komórkowy (2008)
W 2008 roku British Airways wprowadziło możliwość zdalnej odprawy przy wykorzystaniu telefonów komórkowych z bezprzewodowym dostępem do Internetu. To bezpłatne udogodnienie dostępne jest w 11 językach i nie wymaga pobierania żadnego oprogramowania. Logując się na www.ba.com/mobile przy pomocy dowolnego urządzenia mobilnego z bezprzewodowym dostępem do Internetu klienci mogą obejrzeć rozkład lotów British Airways, wybrać miejsce i odprawić się na lot.
-
Narodziny Terminalu 5 na lotnisku Heathrow
Terminal 5 lotniska Heathrow otwarto w 2008. Wydarzenie to całkowicie podniosło jakość pobytu na lotnisku, a kolejki, tłumy i stres zostały zastąpione przez przestrzeń, światło
i spokój. Terminal 5 mieści ponad 100 eleganckich sklepów i restauracji, jak również luksusową galerię, oferującą szampana i zabiegi Spa dla pasażerów podróżujących
w klasach premium. W pierwszym roku po jego otwarciu przez Terminal 5 przewinęło się ponad 20 milionów pasażerów, a dziś już 92% lotów British Airways na Heathrow
w Londynie to loty z lub do Terminala 5.
-
Internet na pokładzie samolotu (2009)
W 2009 roku po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii wprowadzono możliwość mobilnego dostępu do Internetu OnAir, na obsługiwanej przez British Airways transatlantyckiej trasie
z lotniska Londyn City do JFK w Nowym Jorku Rozwiązanie OnAir stosowane wyłącznie przez British Airways pozwala pasażerom czytać i odbierać e-maile, wiadomości tekstowe oraz korzystać z Internetu w telefonie komórkowym, po osiągnięciu przez samolot wysokości 10,000 stóp, co normalnie następuje około 10 minut po starcie.
"Dzięki ogromnym postępom technologicznym w ciągu ostatnich dziesięciu lat nasi klienci mogą podróżować szybciej, efektywniej i wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej
– powiedziała Anna Ingram-Grant, Commercial Manager East Central Europe British Airways. "Naszym wyzwaniem na przyszłość jest wykorzystanie postępu technologicznego do dalszego ulepszania naszych usług. Potencjalny rozwój aplikacji mobilnych to tylko jeden z ekscytujących nas obszarów. Niezmiernie ważne pozostaje bez wątpienia kontrolowanie wpływu naszych działań na środowisko. W ciągu następnych kilku lat zamierzamy wprowadzić do floty nowe, oszczędniejsze samoloty oraz zwiększyć wykorzystywanie materiałów odnawialnych”.
(www.ba.com/heritage)