Recenzje:
Przejrzysty i szczegółowy podręcznik dla biegaczy

Jestem już po trzech pół maratonach i chciałbym w przyszłości (w październiku) przebiec cały maraton. Jak jednak zwiększyć swoje możliwości? Po przebiegnięciu 21 kilometrów czuję, że to wszystko na co mnie stać. Przydałyby się porady doświadczonego biegacza. Czy autor jest kimś takim?

Peter Pfitzinger pisze felietony w magazynie "Running Times". Jest nie tylko teoretykiem, ale przede wszystkim praktykiem. Bardzo konsekwentnie przygotowuje się do wybranego biegu, a jego osiągnięcia pokazują, że stosowana metoda działa. Niestety czasami człowiek mający najlepszą wiedzę niekoniecznie musi być kimś kto umie łatwo ją przekazać. I tutaj warto wspomnieć o współautorze Scottcie Douglasie. Chyba żaden inny autor zajmujący się sportem nie potrafi pisać tak przejrzyście jak on. I choć ilość informacji zawartych w tym ebooku jest ogromna styl Scotta umożliwia łatwe ich przyswojenie. Pomaga też jego poczucie humoru i wtrącane żarty. Podręcznik czyta się niemal jak powieść.

Ale co konkretnie można znaleźć w tym podręczniku? Pierwsza część (Fizjologia biegania) to teoria wyjaśniająca wiele pojęć. Np. co to jest pułap tlenowy lub próg mleczanowy, a następnie mówiąca jak podwyższyć te zmienne. Polecam przeczytać w całości. Druga część to konkretne rady i plany przygotowujące do wybranego biegu. Przeskoczyłem dystanse, które już pokonałem (5, 10 i 21 km) i zająłem się rozdziałem 9 "Trening przed maratonem". Autor daje rady nie tylko doświadczonym biegaczom, ale także początkującym jak ja. Rozdział ten zawiera aż trzy rodzaje treningów w zależności od doświadczenia i możliwości czasowych czytelnika (ile kilometrów tygodniowo może przebiec). Dla siebie wybrałem najłatwiejszą opcję czyli tą z kilometrażem tygodniowym do 65 km.

"Pobij swój rekord" to w mojej opinii najlepszy podręcznik do biegania. Bardzo przejrzysty i szczegółowy, a przy tym nie za długi (153 strony) i bardzo treściwy. Ja stosuję się do rad dla początkujących, ale zawiera plany treningowe także dla zaawansowanych. Można więc powiedzieć, że to podręcznik dla każdego biegacza.

http://ksiazki.audio Piotr Borowski; 2016-05-03


Bieganie to od jakiegoś czasu jeden z najpopularniejszych i najmodniejszych sportów w Polsce. Coraz więcej amatorów prócz biegania dla przyjemności, startuje w biegowych zawodach.

Uliczne biegi na 5km, 10km, półmaratony i maratony, biegi przełajowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Od wiosny do jesieni w zawodach można brać udział niemal, co weekend, w dowolnym miejscu w kraju.

Dla wielu osób start w biegach zorganizowanych to sposób na sprawdzenie siebie, dla innych kolejny cel do odhaczenia, jeszcze inni chcą pobijać swoje rekordy i przekraczać swoje bariery.

W lepszym, mądrzejszym trenowaniu i przygotowywaniu się do biegowych zawodów pomoże niewątpliwie książka pt. „Pobij swój rekordPete’a Pfitzinger’a i Scott’a Douglas’a.

Pete doskonale wie, o czym pisze. Jest fizjologiem, trenerem, autorem felietonów do czasopisma „Running Times”, dwa razy należał do amerykańskiej olimpijskiej drużyny maratończyków. Z kolei Scott jest autorem wielu tekstów o tematyce sportowej i zapalonym biegaczem.

W swojej książce zawarli kompletne, dobrze rozpisane i co najważniejsze wytłumaczone plany treningowe do startów na dystansach od 5km do maratonu.

Czy początkujący, czy bardziej doświadczony biegacz, każdy znajdzie tu coś dla siebie. Od informacji o rodzaju tempa w biegu szybkościowym, po wytłumaczenie, po co wykonuje się tzw. „długie wybiegania” i dlaczego „ciężej nie znaczy lepiej”.

W naprawdę prosty (szczególnie dla laików) sposób wyjaśniają m.in. jak kontrolować trening za pomocą pulsometru, czy podwyższać swój pułap tlenowy VO2 max. Przedstawiają kluczowe informacje na temat objawów przetrenowania, odwodnienia, dają sposoby na zapobieganie kontuzjom. Wspominają o treningach uzupełniających, istocie masażu, rozdział poświęcając również fizjologii biegania kobiet. Jak się rozgrzewać? Jak chłodzić organizm? Jak regenerować po długotrwałym wysiłku biegowym? Na te i inne pytania każdy czytelnik znajdzie odpowiedź.

Plany treningowe skonstruowane przez Pete’a i Scott’a są tak, by jak najefektywniej wykorzystać czas podczas treningu. Wraz z planem biegacz dostaje pełny pakiet informacji od taktyki, jaką powinien stosować podczas określonych zawodów do tego, jak wybrać optymalne tempo w ich trakcie. Jest on dosłownie prowadzony za rękę do osiągnięcia swojego upragnionego celu.

Jak sami autorzy dodają „Pobij swój rekord” jest pozycją dla wszystkich tych, którzy chcą biegać bardziej efektywnie, „mądrzej” trenować, bez poświęcania na to mnóstwa czasu. W pełni się z tym zgadzam i uważam, że ta pozycja śmiało może znaleźć się w każdej biblioteczce biegacza.

dlaLejdis.pl Anna Pytel


Barokowy tytuł „Pobij swój rekord. Skuteczne treningi od 5 krn do maratonu dla ambitnych biegaczy" i mnóstwo fachowych rad proponują Peter Pfitzinger i Scott Douglas. Swój poradnik adresują do wszystkich biegających - po parku lub na trasie wyniki, czy POBIJ też mają SWÓJ REKORD zmierzenia się z innymi biegaczami. Z tej książki można dowiedzieć się, jak trenować mądrzej i biegać szybciej na dowolnym dystansie.

POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI MAREK NIEDŹWIECKI


Jedni biegają dla wyników, inni dla poprawy kondycji, jeszcze inni po prostu to lubią. Być może rozpoczynacie swą przygodę z bieganiem. Pete Pfitzinger to amerykański olimpijczyk i maratończyk, znakomity trener i felietonista. Scott Douglas - doświadczony biegacz, dziennikarz piszący o bieganiu. Wspólnie napisali świetny poradnik dla przyszłych i obecnych biegaczy. „Pobij swój rekord. Skuteczne treningi od 5 km do maratonu dla ambitnych biegaczy" (Wydawnictwo Helion). Ich książka wbrew tytułowi może pomoc nie tylko ambitnym biegaczom. Przebiegnięcie maratonu czy 10-kilometrowego biegu może być ambitnym celem, przy systematycznym treningu nie jest jednak czymś niemożliwym. Ale przebiegnięcie maratonu i zmieszczenie się w lepszym czasie będzie prawdziwą satysfakcją. Poradnik oferuje czytelnikowi plany treningowe dostosowane do różnych dystansów, rady jak poprawić formę fizyczną i psychiczną, utrzymywać właściwe tempo, czy przyjąć właściwą strategię biegową. Możecie też zrozumieć podstawy fizjologii biegania, dowiedzieć się, czym jest pułap tlenowy, a próg mleczanowy, jak różnią się włókna mięśniowe wolnokurczliwe od szybkokurczliwych.

Cogito 13/2015


Podręcznik pt. „Pobij swój rekord” jest w sprzedaży przynajmniej od kwietnia 2015 roku, a mimo to nie zyskał wielkiego rozgłosu. A szkoda, bo to bardzo wartościowa książka, stojąca w opozycji do wielu, mało znaczących poradników.

Autorem książki jest Pete Pfitznger – jeden z najlepszych maratończyków w historii Stanów Zjednoczonych oraz Scott Couglas – niegdyś redaktor naczelny magazynu Running Times. Panowie nie owijają w bawełnę. Poradnik jest stosunkowo krótki (140 stron), ale za to bardzo konkretny.

Pierwsza część opiera się na solidnej dawce wiedzy od strony fizjologii biegania. Autorzy wyjaśniają czym są np. pułapy tlenowy i próg mleczanowy. Naukowo wyjaśniają, jakie przemiany następują w poszczególnych zakresach szybkościowych, jak zoptymalizować bieg, z jakimi prędkościami trenować, aby sukcesywnie podnosić próg mleczanowy i tzw. czystą wytrzymałość.

W dalszej kolejności dowiadujemy się czym jest przetrenowanie, jak go uniknąć, a także jak zminimalizować ryzyko kontuzji. Jest także krótki podtytuł omawiający obszary wpływu kobiecej fizjologii na wyniki.

Druga część książki to praktyczne wskazówki dotyczące treningu maksymalizującego formę, w tym plany treningowe pod dystanse od 5 km do maratonu.

Do kogo jest skierowana książka „Pobij swój rekord”?

Do każdego, komu NAPRAWDĘ zależy, aby poprawiać swoje wyniki. Dla każdego, kto interesuje się bieganiem i nie szuka sobie wymówek typu jestem za niski/gruby/zbyt zapracowany, aby podnosić sobie poprzeczkę w sporcie. To niełatwa lektura, która wymusza skupienie i wniknięcie w bieganie od strony fizjologii. Nie znajdziemy w książce zbyt wielu porad dotyczących odżywiania, ubioru. Być może autorzy wychodzą z założenia, że sięgną po nią już „wprowadzeni amatorzy”.

„Pobij swój rekord” nie stanowi motywatora, lektury zachęcającej do biegania. Stanowi za to solidną dawkę wartościowej i konkretnej wiedzy.

kobietkibiegaja.pl wona Ludwinek-Zarzeka


Jak trenować mądrzej i biegać szybciej na dowolnym dystansie?

W ostatnich latach Polaków ogarnęło prawdziwe szaleństwo biegania. Jedni tylko hobbystycznie trenują na parkowych ścieżkach, a inni ćwiczą metodycznie, by wziąć udział w którymś z licznie organizowanych w kraju i na świecie biegów ulicznych. Bez względu na to, czy chcesz tylko poprawić swoje wyniki, czy masz ochotę zmierzyć się z innymi biegaczami, z tej książki dowiesz się, jak trenować mądrzej i biegać szybciej na dowolnym dystansie.

Nakładem Wydawnictwa Helion w marce Septem ukazała się publikacja Pobij swój rekord. Skuteczne treningi od 5 km do maratonu dla ambitnych biegaczy. Autorzy: Pete Pfitzinger i Scott Douglas mają wieloletnie doświadczenie.

Książka jest również w wersji elektronicznej. Dostarcza informacji na temat: planów treningowych dla ulubionego dystansu, dopasowanych do liczby kilometrów przebieganych w ciągu tygodnia; odpowiedniego tempa biegu podczas treningu szybkościowego; przydatności wybierania długich dystansów i sposobów ich pokonywania; przygotowywania się do ważnych zawodów i osiągania pełnego potencjału; radzenia sobie z kontuzjami; najlepszych strategii ścigania się na ulubionych dystansach; osiągania optymalnej formy psychicznej, pozwalającej skutecznie trenować i startować w zawodach.

Każdy spośród pięciu harmonogramów treningowych został wzbogacony o cenne wskazówki dotyczące startów w zawodach oraz podpowiedzi światowej klasy zawodników. Nauczymy się wykorzystywać wiedzę z zakresu fizjologii wysiłku fizycznego, aby trenować w najbardziej efektywny sposób, z uwzględnieniem dystansów docelowych.

Bez względu na to, na jakim dystansie chcesz wystartować, ta książka pomoże Ci osiągnąć szczytową formę! 

BiegamBoLubię 2015-05-07


Dodając wpisy na fanpage lub pisząc posty na bloga często wspominałam o tym jak dużą satysfakcję i radość sprawia mi bieganie. Nie ważne czy były to niedzielne długie wybiegania,  krótkie intensywne treningi, luźny, relaksacyjny jogging czy zaplanowane biegi w których starałam się dać siebie jak najwięcej. Może i mówiłam czasem o tym, że ostateczny czas pokonanego dystansu nie zawsze ma znaczenie, to mimo wszystko, największą radość ZAWSZE dawało mi pobijanie własnych rekordów i uzyskiwanie coraz lepszych wyników.
O tym jak poprawić swoje wyniki jest dużo różnych wpisów i artykułów w sieci, jednak osobiście najbardziej lubię czerpać wiedzę z książek. Jedną z pozycji, którą miałam okazję niedawno przeczytać jest nowość „Pobij swój rekord – Skuteczne treningi od 5km do maratonu dla ambitnych biegaczy” wydawnictwa Septem.
Autorzy Pete Pfitzinger (jeden z najlepszych maratończyków w historii Stanów Zjednoczonych) i Scott Douglas (felietonista oraz doświadczony zawodnik) stworzyli bardzo rzeczowy i przejrzysty podręcznik  z którego dowiemy się jak mądrze trenować.
Nie znajdziemy tu opowieści o tym jak zacząć biegać, jak dopasować buty do biegania, co założyć na trening czy jak długo biegać by schudnąć. Z tej książki dowiesz się między innymi jak odpowiednio ułożyć  plan treningowy oraz ustalić priorytety, aby poprawić swoje wyniki na wybranym dystansie (od 5 km do maratonu i biegów przełajowych).  Nauczysz się również jak znaleźć równowagę pomiędzy różnymi rodzajami treningów, poznasz odpowiednie dla siebie tempo podczas sesji szybkościowych, nauczysz się zapobiegać kontuzjom i zrozumiesz dlaczego długie biegi są tak bardzo istotne.
Pierwsze rozdziały zawierają przydatną wiedzę na temat fizjologii biegania (pułap tlenowy, szybkość podstawowa, próg mleczanowy, wytrzymałość), a kolejne skupiają się na opisie treningów i na tym, co robić, by osiągnąć zamierzony cel.
Każdy z planów treningowych dopasowany jest do tygodniowego kilometrażu biegacza i zawiera informacje o najważniejszych treningach w danym tygodniu. Harmonogramy dla docelowego dystansu wzbogacono sylwetkami najlepszych światowych biegaczy stosujących zasady zawarte właśnie w tej książce.
„Pobij swój rekord -  skuteczne treningi od 5km do maratonu dla ambitnych biegaczy” to również przydatne rady dotyczące taktyki biegu, rozgrzewki, schładzania organizmu czy odpowiedniego podejścia psychicznego.
Myślę, że to jedna z tych książek, która przy odpowiednim zaangażowaniu może wskazać nam właściwą drogę do tego, jak osiągnąć najlepszą formę.

Keep Dreams Close Ewelina Kempa