Relacje z podróży

Drodzy podróżnicy!

Z radością czytamy i publikujemy nadsyłane przez Was relacje z podróży. Są one nie tylko ciekawą lekturą, ale i wspaniałym zbiorem cennych informacji dla planujących bliższe i dalsze wojaże internautów. Doceniając trud włożony w tworzenie globtroterskich zapisów, chcielibyśmy uhonorować najlepsze relacje, najwyżej ocenione przez Czytelników portalu atrakcyjnymi nagrodami książkowymi. Serdecznie zapraszamy do pisania i przesyłania relacji z podróży na adres serwis@bezdroza.pl, a Czytelników do oddawania na nie głosów.
Wybieraj spośród 783 relacji
  1. Z południa Ameryki Południowej na północ Ameryki Północnej czyli Michała Kozoka przypadki »

Wstęp, 13.01.2004 W Polsce byłem niezwykle zabiegany [Michał spędził dłuższy czas poza krajem, podróżując do i po Australii – przyp. red.] załatwiając sprawy związane z ostatnią wyprawą: bieżące (2 lata nieobecności), jak i głównie przygotowania do następnej podr(...)
    Średnia ocen: 6.61
    liczba ocen: 2157
  2. Kirgiz schodzi z konia pod Pikiem Lenina »

Gdy latem 1999 r. nie udało nam się zdobyć Piku Lenina (7134 m n.p.m.), leżącego w górach Pamiru na pograniczu Kirgizji i Tadżykistanu, pocieszaliśmy się, że kiedyś spróbujemy jeszcze raz. Po raz kolejny przekonuję się jednak, że nie należy spraw odkładać na później. Świat się zmienia, a czasem jed(...)
    Średnia ocen: 6.08
    liczba ocen: 314
  3. Sajany Zachodnie »

W Zachodniej Tuwie i Zachodnich Sajanach, czyli o groźnych Tuwińcach i niebezpiecznych jakach Zamieszczony poniżej fragment opisu wyjazdu rozpoczyna się w czternastym dniu wyprawy w Kyzyle – stolicy republiki Tuwy. 10 lipiec 2003 - czwartek
    Średnia ocen: 6.07
    liczba ocen: 393
  4. Syberia »

Do mojej decyzji o wyjeździe na Syberię przyczyniła się znaleziona w internecie informacja o promocji na bilety lotnicze do Irkucka (200USD w jedną stronę – sprzedawane w Campusie). Potem wypadki potoczyły się szybko: przeszukiwanie sieci, opracowanie ogólnego planu wyjazdu, wypad do Brześcia(...)
    Średnia ocen: 7.23
    liczba ocen: 401
  5. Wyprawa rowerowa do Rzymu »

WYPRAWA ROWEROWA DO RZYMU TAK TO SOBIE WYOBRAŻALIŚMY: Wyjazd planujemy na 25 do 30 dni. Chcemy przejechać przez Alpy do Rzymu. Szczególną uwagę zwracając na tereny/drogi alpejskie oraz gorące włoskie plaże;)). Najważniejsze by jak najbardziej obniżyć kos(...)
    Średnia ocen: 5.98
    liczba ocen: 330
  6. Bałkański tygiel czyli Longinada - wyprawa rowerowa »

BAŁKAŃSKI TYGIEL, CZYLI LONGINADA WYPRAWA ROWEROWA CHORWACJA, CZARNOGÓRA, BOŚNIA I HERCEGOWINA, ALBANIA ORAZ TROCHĘ SŁOWACJI – WYPRAWA ROWEROWA 21 SIERPNIA - 7 WRZEŚNIA 2003 Trasa zapowiadała się na trudną od samego początku, Longin zresztą (...)
    Średnia ocen: 6.01
    liczba ocen: 1085
  7. Pocztówka z Danii »

Autor relacji: Andrzej Korcyl a.korcyl@tdcadsl.dk Dla przeciętnego turysty rozważającego wyjazd do Danii, w programie podróży oczywistym jest zamieszczenie Kopenhagi, a może także leżącej na zachodzie kraju Legolandii. Niemieccy turyści szukający nie ty(...)
    Średnia ocen: 5.82
    liczba ocen: 301
  8. Ara Yeví, czyli karnawał i gorączka tropikalnej nocy. »

Gualeguaychú jest niewielkim powiatowym miasteczkiem w argentyńskiej prowincji Entre Rios. Leży nad rzeką o takiej samej nazwie jakieś 15 km przed jej ujściem do ogromnej rzeki Urugwaj, "Rzeki Ptaków" w języku guarani. Miasteczko ma 80 tys. mieszkańców i jest oddalone tylko o 220 km od Buenos Aires(...)
    Średnia ocen: 5.41
    liczba ocen: 120
  9. Śladami hospodara czyli Longinada - wyprawa rowerowa »

ŚLADAMI HOSPODARA, CZYLI LONGINADA. UKRAINA, MOŁDAWIA, RUMUNIA – WYPRAWA ROWEROWA 6-22 WRZEŚNIA 2002 Zbieraliśmy się na dworcu Wschodnim na godzinę przed odjazdem pociągu. Jechałem na Longinadę, nie znając nikogo, nie licząc oczywiście Longina. Na (...)
    Średnia ocen: 5.81
    liczba ocen: 1207
  10. Pasterka z PTT na Wiktorówkach »

Autokar czekał na nas już o 20:30 pod DKK (Dom Kultury Kolejarza). Okazało się, że przyszło nieco więcej ludzi niż się zapisało, ale się pomieściliśmy, choć w Starym Sączu dosiadła się jeszcze dość spora grupa osób. Jurek Gałda, nasz przewodnik zastępuje chorego Krzysztofa Żuczkowskiego. Po sprawdz(...)
    Średnia ocen: 6.09
    liczba ocen: 1915
  11. Rowerem spod Olimpu na Krym »

Iwona i Dariusz Sucharowie Ostatnie rzeczy do sakw i w drogę. Nasza trasa ma przebiegać przez Grecję, Bułgarię, Rumunię i Ukrainę, a jak się niespodziewanie okaże, także przez Mołdawię. Jednym słowem: jedziemy spod Olimpu na Krym. Autobus, który zawiezie nas do Grecji wyjeżdża(...)
    Średnia ocen: 5.88
    liczba ocen: 395
  12. Kaukaz: Elbrus (5642m n.p.m.),1998 »

Jeszcze we wrześniu Kaukaz był dla mnie tylko abstrakcyjną nazwą geograficzną, nieznanymi i potężnymi górami praktycznie nieosiągalnymi. Może dlatego tak bardzo zapragnąłem tam pojechać. Magicznie brzmiące nazwy, jak Uszba, Dongus-Orun czy Adyr-su dostatecznie silnie rozbudziły moją wyobraźnię i(...)
    Średnia ocen: 6.07
    liczba ocen: 469
  13. Długi Ryj czyli Niedźwiedź Mrówkowy »

Jerzy Sosiński Spotkaliśmy mrówkojada przypadkowo, po latach włóczenia się po drogach i bezdrożach. Nie jest go łatwo zobaczyć -jest to zwierz dziś już bardzo rzadki!
    Średnia ocen: 5.65
    liczba ocen: 999
  14. Pik Lenina, Pamir, 1999 »

Pamir - egzotyczne i dzikie góry oraz region, w którym są położone, Azja Środkowa, od dawna nie dawały mi spokoju. Na szczęście w życiu jest tak, że marzenia się spełniają, trzeba im tylko trochę pomóc. My pomagaliśmy im prawie rok: miesiące wyrzeczeń związanych z ciułaniem pieniędzy, zbieranie inf(...)
    Średnia ocen: 6.22
    liczba ocen: 456
  15. Kambodża »

Joanna i Artur Morawiec Termin: Listopad 2002 Trasa: Bangkok – Poipet – Siem Rap – Phnom Phen – Sihanoukville – Krong Koch Kong – Trat – Bangkok PRZYGOTOWANIA W TAJLANDII
    Średnia ocen: 6.02
    liczba ocen: 782
  16. Rumunia - pasmo Cozia »

Wojciech Szarota Na drugą połowę lipca tego roku nasze koło (Koło Przewodników Beskidzkich PTT w Nowym Sączu) zorganizowało wyprawę w Karpaty Południowe i Alpy Rodniańskie pod kuszącym tytułem "Najpękniejsze góry Rumunii". Ponieważ posiadam już nieco doświadczenia i wiedzy na (...)
    Średnia ocen: 5.97
    liczba ocen: 2055
  17. Rumunia, lipiec 2003 »

Jan Skrodzki W mą podróż do Rumunii wyruszyłem 10 lipca 2003, najpierw wieczornym pociągiem do Wrocławia, a następnie do Przemyśla, gdzie przesiadłem się na autobus jadący do Suczawy. Autobus wyjechał z kompletem pasażerów, do tego zawalony mniejszymi i większymi kartonami z r(...)
    Średnia ocen: 6.12
    liczba ocen: 632
  18. Podróż do Armenii 2001 »

Marga Martins goga@mimuw.edu.pl Podróż do Armenii 2001 Przejeżdżałam kilkakrotnie przez sąsiednie kraje. I nigdy nie przyszło mi do głowy, że gdzieś na Kaukazie jest kraj, który ma tyle do zaoferowania. Tak bogatą historię i kulturę. I tak (...)
    Średnia ocen: 5.88
    liczba ocen: 379
  19. Wśród poetów, muzyki i Guinnessa »

Dublin to miasto celtyckiej przeszłości, katolickiej wiary i... browaru Guinnessa. To także miejsce urodzenia sławnych pisarzy: Jamesa Joyce’a, Oscara Wilde’a, Samuela Becketta i centrum rozrywki dla uroczo brzydkich Irlandczyków z zadartymi nosami i ich piegowatych towarzyszek o piękny(...)
    Średnia ocen: 5.98
    liczba ocen: 794
  20. Wśród poetów, muzyki i Guinnessa »