- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 32
- Stron:
- 592
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: GIMP. Praktyczne projekty
GIMP, którego nazwa pochodzi od GNU Image Manipulation Program, to aplikacja służąca do tworzenia i obróbki grafiki bitmapowej. Jest dostępny nieodpłatnie, ale jego możliwości stawiają go w jednym rzędzie z "królem" -- Photoshopem. Warstwy, ogromna liczba filtrów i efektów specjalnych, rozbudowane narzędzia zaznaczania i rysowania -- to tylko niektóre z jego zalet. Dodatkowym powodem popularności GIMP-a jest jego dostępność nie tylko dla systemu Windows, ale również dla Linuksa i Mac OS X. Dzięki temu praktycznie każdy użytkownik komputera może bez żadnych kosztów stworzyć sobie cyfrową ciemnię fotograficzną.
Książka "GIMP. Praktyczne projekty" to podręcznik przedstawiający podstawy obsługi tej aplikacji. Czytając go, nauczysz się przeprowadzać korekcję i retusz cyfrowych fotografii oraz w praktyczny sposób wykorzystywać narzędzia GIMP-a. Dowiesz się, jak zaznaczać fragmenty obrazów, stosować warstwy i maski, dodawać do obrazów tekst i ozdobne ramki. Przeczytasz także o przygotowywaniu zdjęć cyfrowych do wykonania odbitek oraz o rysowaniu nowych obiektów na obrazach.
- Narzędzia tekstowe
- Modyfikacja kolorystyki obrazów
- Wyrównywanie warstw
- Zaznaczanie i modyfikowanie zaznaczeń
- Przekształcanie obrazów
- Ścieżki i maski
- Retusz zdjęć
Przekonaj się, jak łatwe jest cyfrowe przetwarzanie obrazów,
jeśli tylko wykorzysta się odpowiednie narzędzia.
Zapraszamy również na witrynę autora poświęconą książce "GIMP. Praktyczne projekty".
O autorze książki
Włodzimierz Gajda - Certyfikowany inżynier PHP oraz Zend Framework mający ponad dziesięć lat doświadczenia w nauczaniu programowania aplikacji internetowych.
Wykładowca w Katedrze Analizy Numerycznej i Programowania Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Prowadzi wykłady dotyczące programowania aplikacji internetowych w PHP, symfony, Zend Framework.
Pomysłodawca i właściciel firmy szkolenia-informatyczne.eu zajmującej się prowadzeniem szkoleń IT.
Ebooka "GIMP. Praktyczne projekty" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "GIMP. Praktyczne projekty" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "GIMP. Praktyczne projekty" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: GIMP. Praktyczne projekty (5) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Mariusz SzustkaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
GIMP to darmowa aplikacja oferująca imponującą ilość funkcji, którą z powodzeniem można wykorzystywać zarówno do zaawansowanej obróbki fotografii jak i do tworzenia grafik na potrzeby Internetu. Aby móc sprawnie posługiwać się GIMP-em polecam Ci tę książkę. Autor pisze w sposób jasny i zrozumiały. Lekturę książki zaczynamy od podstaw a kończymy na zaawansowanej obróbce zdjęć cyfrowych Pozdrawiam M6
-
Recenzja: Dragonia Magazine Piotr SzewczukRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Program Gimp znany jest chyba wszystkim miłośnikom otwartego oprogramowania jak również tym osobom które szukają darmowego zamiennika komercyjnych programów graficznych o porównywalnych możliwościach. Można przyjąć założenie, że program Gimp jest niekwestionowanym zamiennikiem takich programów i wykorzystywany jest zawsze tam gdzie potrzeba wykonać pewne operacje graficzne: przygotowanie baneru www czy też retusz zdjęć. Ostatnio, z przyczyn ode mnie niezależnych, musiałem bardziej zainteresować się obróbką grafiki a ponieważ nie jestem osobą zajmującą się zawodowo grafiką szukałem na rynku wydawniczym książki która w prosty i przystępny sposób, bez zbędnych zagadnień teoretycznych pokazywałaby jak można używać programu Gimp. W ten sposób trafiłem na książkę „Gimp. Praktyczne projekty autorstwa Włodzimierza Gajdy wydanej przez wydawnictwo Helion. Książka, jak wskazuje jej tytuł, skupia się tylko na praktycznych poradach związanych z programem Gimp. Materiał zawarty w książce podzielony jest na części na które składają się omówienia konkretnych projektów graficznych. Omawiane projekty są następnie pogrupowane razem w dany rozdział na podstawie wykorzystywanych w danym projekcie funkcji dostępnych w programie Gimp. Omawiany materiał daje razem 25 rozdziałów co z kolei przekłada się na sporą ilość stron książki - 592 strony. Każdy kolejny rozdział stopniuje omawiane zagadnienia dzięki czemu czytelnik poszerza swoją wiedzę wraz z zapoznaniem się z kolejnymi projektami. Z książki „Gimp. Praktyczne projekty” czytelnicy mogą dowiedzieć się o następujących zagadnieniach:
- podstawowa praca z programem
- szczegółowe zagadnienia związane z pracą z warstwami
- narzędzia rysowania
- wstawianie i modyfikacja tekstów na grafikach
- zaznaczanie i wycinanie fragmentów grafik
- praca z kolorami
- szeroki zakres omawianych operacji wykonywanych w Gimpie
- książka bardzo dobra dla początkujących grafików i osób okazyjnie zajmujących się grafiką
- dołączona płyta z przykładowymi projektami i materiałami fotograficznymi
- omawiany materiał bardzo przydatny dla osób zajmujących się grafiką stosowaną na stronach www czy też w reklamie
- brak kolorowych zdjęć w niektórych omawianych projektach
- zdecydowanie za krótki roździał o retuszu zdjęć cyfrowych ;-)
-
Recenzja: PC Format 03/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Cenna, bo jedna z niewielu pozycji poświęconych darmowej alternatywie dla Photoshopa. Książka jest skierowana do osób, które nie mają doświadczenia w pracy z programem do grafiki rastrowej. Omawia projekty, przez które autor prowadzi czytelnika, cały czas "trzymając" go za rękę. Tworzone prace mają charakter ulotek reklamowych zawierających grafikę i tekst. Trochę szkoda, że przykłady nie zostały bardziej zróżnicowane. Materiał byłby wtedy atrakcyjniejszy dla bardziej wymagającego czytelnika. Także stopień komplikacji kolejnych projektów mógłby być bardziej złożony.
-
Recenzja: Magazyn Internet KK; 01/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
GIMP to dostępna bezpłatnie aplikacja zapewniająca możliwość tworzenia i obróbki grafiki bitmapowej. Mogą z niej korzystać użytkownicy takich systemów jak Windows, Linux i Mac OS X. Oferuje ona pokaźną ilość narzędzi, które można użyć m.in. do retuszu zdjęć wykonanych za pomocą cyfrowego aparatu fotograficznego. W opanowaniu zasad posługiwania się tym programem pomocna jest książką Włodzimierza Gajdy, która stanowi zbiór ponad stu dwudziestu projektów stworzonych z myślą o początkujących i średnio zaawansowanych użytkownikach.
Odsłaniają one krok po kroku kolejne narzędzia dostępne w programie oraz techniki umożliwiające ich efektywne wykorzystywanie. Przybliżają zasady wzbogacania zdjęć o tekst, a ponadto uczą modyfikowania kolorów, wykonywania wielu rodzajów przekształceń i przygotowywania zdjęć do wydruku.
Na dołączonej do książki płycie CD-ROM umieszczony został program GIMP wraz z niezbędnymi bibliotekami, a także wszystkie omówione w publikacji projekty i wykorzystane w nich fotografie. Dostęp do poszczególnych materiałów ułatwia strona WWW, która zawiera m.in. miniaturowe ilustracje gotowych projektów oraz odnośniki do folderów z plikami wchodzącymi w skład danego projektu.
-
Recenzja: PC World Sebastian Górski; 02/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Edytor graficzny GNU Image Manipulation Program, czyli w skrócie GIMP towarzyszy nam już od 1995 roku. Przez lata zyskał sobie miano aplikacji kultowej i jednocześnie jednego z najpoważniejszych konkurentów komercyjnego Adobe Photoshopa. Polecana przez nas książka zawiera ponad 120 projektów, które pozwolą ci poznać zasady podstawowych i średnio zaawansowanych operacji przeprowadzanych za pomocą różnych narzędzi i funkcji.
Każdy z rozdziałów kończy się podsumowaniem, które pomaga utrwalić zdobytą wiedzę Zakres poruszanych tematów jest bardzo szeroki, począwszy od prostej korekty zdjęć, przez omówienie warstw ścieżek, zaznaczeń masek, dostosowywania kolorystyki, skończywszy na bardziej zaawansowanym retuszu cyfrowych fotografii. Dołączona do książki płyta CD zawiera pliki instalacyjne edytora oraz opisane projekty. Co ciekawe w każdym z nich znajduje się plik w pierwotnym formacie XCF z gotowym rozwiązaniem danego zagadnienia.
Jedyna wada to brak kolorowych ilustracji o odpowiedniej jakości -- niektóre z nich są mało czytelne. Mimo to książka jest godna polecenia i stanowi dobre źródło wiedzy o programie.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0439-1, 8324604391
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-10-23
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3312
- Zobacz zawartość nośnika
Spis treści książki
- Projekt 1.1. Samolot (14)
- Projekt 1.2. Księżyc (21)
- Projekt 1.3. Rosa (23)
- Projekt 1.4. Ważka (25)
- Projekt 1.5. Magnolia (27)
- Projekt 1.6. Uszy (29)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (32)
- Projekt 2.1. Bartuś (35)
- Projekt 2.2. Niepokój (37)
- Projekt 2.3. Oblicze (39)
- Projekt 2.4. Wypluwki (40)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (44)
- Projekt 3.1. Kursy maszynopisania (45)
- Projekt 3.2. Pióro (48)
- Projekt 3.3. Guitar net (52)
- Projekt 3.4. Cyk-cyk-cyk (54)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (58)
- Projekt 4.1. Czas siewu (60)
- Projekt 4.2. Mob s.c. (61)
- Projekt 4.3. Antyk (62)
- Projekt 4.4. Automobil (64)
- Projekt 4.5. Portret w mroku (66)
- Projekt 4.6. Dzikie róże (67)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (70)
- Projekt 5.1. Lublin (71)
- Projekt 5.2. Łabędzie (75)
- Projekt 5.3. Mieszkańcy polskich lasów - zaskroniec zwyczajny (78)
- Projekt 5.4. Letnia szkoła rysunku (81)
- Projekt 5.5. Miś (84)
- Projekt 5.6. Bystrzyca i okolice (85)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (90)
- Projekt 6.1. Antykwariat (91)
- Projekt 6.2. Fiołki (95)
- Projekt 6.3. Trzy oblicza samotności (100)
- Projekt 6.4. Jenot (102)
- Projekt 6.5. Helikopter ratunkowy (105)
- Projekt 6.6. Fotomania (112)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (120)
- Projekt 7.1. Cytrusy (121)
- Projekt 7.2. Ziarno (125)
- Projekt 7.3. Wiosna (130)
- Projekt 7.4. Dzbanki (133)
- Projekt 7.5. Money (136)
- Projekt 7.6. Drzewo (139)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (142)
- Projekt 8.1. Zenit (145)
- Projekt 8.2. Fotografia (148)
- Projekt 8.3. Muzeum kolejnictwa (156)
- Projekt 8.4. Wspomnienia (157)
- Projekt 8.5. Antek (161)
- Projekt 8.6. Trawa (164)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (169)
- Projekt 9.1. Muszle (171)
- Projekt 9.2. Auto tuning (178)
- Projekt 9.3. Żaby i ropuchy (183)
- Projekt 9.4. R5 (186)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (191)
- Projekt 10.1. Fotografika (193)
- Projekt 10.2. Lokata prima (197)
- Projekt 10.3. Ogród botaniczny (200)
- Projekt 10.4. Tulipany (204)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (209)
- Projekt 11.1. Kursy żeglarskie (211)
- Projekt 11.2. Padalec (216)
- Projekt 11.3. Szkwał (220)
- Projekt 11.4. Wisła (227)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (233)
- Projekt 12.1. Widoki nadwieprzańskie (235)
- Projekt 12.2. Wieprz (237)
- Projekt 12.3. Ropuchy (246)
- Projekt 12.4. Mieszkańcy łąki (247)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (250)
- Projekt 13.1. Trzmiel (251)
- Projekt 13.2. Jaszczurka zwinka (257)
- Projekt 13.3. Kwiaty polskich łąk (260)
- Projekt 13.4. Żaby - przewodnik ilustrowany (266)
- Projekt 13.5. Orzechy włoskie (269)
- Projekt 13.6. Ślimaki (274)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (277)
- Projekt 14.1. Grzyby (279)
- Projekt 14.2. Koza (282)
- Projekt 14.3. Zaskroniec (285)
- Projekt 14.4. Brama grodzka (287)
- Projekt 14.5. Rybolot (289)
- Projekt 14.6. Ptaki (294)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (296)
- Projekt 15.1. Foto (297)
- Projekt 15.2. Tele-tele (300)
- Projekt 15.3. Główka (302)
- Projekt 15.4. Fokus (306)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (311)
- Projekt 16.1. UMC-1 (314)
- Projekt 16.2. Cytrus (320)
- Projekt 16.3. Wielkie sprzątanie świata (326)
- Projekt 16.4. Kipi kasza, kipi groch (329)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (334)
- Projekt 17.1. Orzechy (335)
- Projekt 17.2. Majster (338)
- Projekt 17.3. Krasnoludek (342)
- Projekt 17.4. Ojciec i syn (345)
- Projekt 17.5. Ptaszek (351)
- Projekt 17.6. Żółwik (354)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (359)
- Projekt 18.1. Winyl (361)
- Projekt 18.2. Elektro (366)
- Projekt 18.3. Antykwariat (371)
- Projekt 18.4. Ziemia niczyja (377)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (380)
- Projekt 19.1. Dyliżans (382)
- Projekt 19.2. Alfa (392)
- Projekt 19.3. Guitar-man (397)
- Projekt 19.4. Miejski Dom Kultury w Paryżu (402)
- Projekt 19.5. Domek (409)
- Projekt 19.6. Zagubione miasto (412)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (418)
- Projekt 20.1. Maszynopisanie (420)
- Projekt 20.2. Łabędzie (430)
- Projekt 20.3. Aqua (436)
- Projekt 20.4. Drill (442)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (449)
- Projekt 21.1. Owoce (452)
- Projekt 21.2. GIT (461)
- Projekt 21.3. Fotoamator (465)
- Projekt 21.4. Pająki (471)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (478)
- Projekt 22.1. Komis płyt długogrających "Winyl" (479)
- Projekt 22.2. Morze (484)
- Projekt 22.3. Ślepy zaułek (490)
- Projekt 22.4. Flaszka (494)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (501)
- Projekt 23.1. Egon (503)
- Projekt 23.2. Tęczowa papuga (507)
- Projekt 23.3. Klucz płaski (512)
- Projekt 23.4. Truskawka (515)
- Projekt 23.5. Kaczki (518)
- Projekt 23.6. Żyrafy (522)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (526)
- Projekt 24.1. Krowia wyspa (527)
- Projekt 24.2. Wąż (532)
- Projekt 24.3. Ratusz (537)
- Projekt 24.4. W drodze (544)
- Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (551)
- Projekt 25.1. Dzielny Bartłomiej (553)
- Projekt 25.2. Tele (560)
- Projekt 25.3. Winyl - komis płyt długogrających (565)
- Projekt 25.4. Komputer (569)
- Projekt 25.5. GIMP (571)
- Projekt 25.6. Oranges (572)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Tekst (13)
Rozdział 2. Modyfikacja kolorów fotografii (35)
Rozdział 3. Rozjaśnianie fotografii (45)
Rozdział 4. Rozmycie (59)
Rozdział 5. Kopiowanie i wklejanie całych obrazów (71)
Rozdział 6. Wyrównywanie warstw (91)
Rozdział 7. Selekcja (121)
Rozdział 8. Prostokąty, kwadraty i koła (145)
Rozdział 9. Obramowanie warstwy (171)
Rozdział 10. Obwiednia napisu (193)
Rozdział 11. Prowadnice (211)
Rozdział 12. Skalowanie fotografii (235)
Rozdział 13. Wycinanie fragmentów zdjęć (251)
Rozdział 14. Przygotowywanie zdjęć cyfrowych do wykonania odbitek (279)
Rozdział 15. Elementy (297)
Rozdział 16. Skalowanie warstw (313)
Rozdział 17. Gradient (335)
Rozdział 18. Maska warstwy (361)
Rozdział 19. Ścieżki (381)
Rozdział 20. Operacje na zaznaczeniach (419)
Rozdział 21. Obracanie (451)
Rozdział 22. Odbicie, nachylanie i perspektywa (479)
Rozdział 23. Narzędzia rysowania (503)
Rozdział 24. Retusz zdjęć (527)
Rozdział 25. Podsumowanie (553)
Skorowidz (575)
Oceny i opinie klientów: GIMP. Praktyczne projekty Włodzimierz Gajda (32) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(8)
(13)
(6)
(5)
(0)
(0)
Oceny i opinie poprzednich wydań
POKAŻ WIĘCEJ