ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »
2010: Jubileusz 10-lecia Wydawnictwa Bezdroża

2009 rok był dla Wydawnictwa Bezdroża szczególny ze względu obchody 10-lecia istnienia na rynku wydawniczym. W ofercie przewodników turystycznych znalazło się 89 tytułów, w tym nowa seria albumowa "Obrazy Świata" oraz pierwsze destynacje egzotyczne - Indie Północne, Nepal i Goa, Chiny Wschodnie, Pekin i Szanghaj, Peru i Boliwia oraz Tajlandia.

Wydawnictwo udostępniło bezpłatnie trasy górskie opisane w serii przewodników z górskiej półki do pobrania na GPS.

Na społecznościowym portalu web 2.0 e-przewodniki.pl podróżnicy-pasjonaci umieścili prawie 100 tysięcy obiektów, tras i zdjęć.

Rok 2009 obfitował w okolicznościowe imprezy - takie jak ogólnopolski geocaching - poszukiwanie skarbów z Bezdrożami, warsztaty GPS w Gorcach dla przyjaciół i czytelników oraz pasjonujący Rajd Bezdroża Trophy przez Europę Środkowo-Wschodnią i Bałkany i inne wydarzenia.

Również obecność Wydawnictwa na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie oraz na Targach Książki w Krakowie okazały się kolejnym sukcesem, a oprócz tradycyjnej obecności na festiwalu OSSOT w Szczyrku, Bezdroża pojawiły się po raz pierwszy także na Krakowskim Festiwalu Górskim. Dodatkowo Wydawnictwo uczestniczyło w wielu najważniejszych imprezach świata podróżniczego w Polsce, patronując najciekawszym wydarzeniom i wyprawom.

Wydawnictwo jako pierwsze w Polsce ogłosiło ekoturystyczny kod "Podróżuj odpowiedzialnie". 10 zasad odpowiedzialnego podróżowania z Bezdrożami jest publikowanych w przewodnikach turystycznych.

W 2009 r. Bezdroża zostały też wyróżnione kolejnym Złotym Laurem Konsumenta w kategorii "przewodniki" oraz zdobyły I Nagrodę Magellana w kategorii "najlepszy przewodnik tekstowy".

Jesienią w serii albumów Obrazy Świata ukazał się kolejny tytuł. Obok "Tybetu. Legendy i rzeczywistości" Marka Kalmusa� pojawił się album �Indie. W poszukiwaniu sacrum� autorstwa Emilii i Rafała Kubik, będących też współautorami przewodnika po Indiach.

10 lat temu, wraz z nazwą powstało także credo Wydawnictwa, które do dziś wyznacza kierunki działania i filozofię firmy:

BEZDROŻA. Nazwa naszego wydawnictwa odnosi się do obszarów, które nas zachwycają i fascynują. Obszarów, o których chcemy opowiedzieć innym. Zaczęliśmy od przybliżenia terenów Azji Środkowej - Mongolii i okolic Bajkału, gdzie trakty, z trudem pretendujące do miana dróg, są rzadkością, zaś resztę terenu pokrywają BEZDROŻA (w sensie dosłownym). Ale bezdroża to nie tylko kategoria przestrzenna. Chcemy prowadzić czytelników także przez BEZDROŻA historii i kultury, omawiać mało znane zagadnienia przyrodnicze. Chcemy, by nasze książki, pisane przez pasjonatów, zarażały wędrówką w poszukiwaniu nowych, nieznanych miejsc i pomagały w odkrywaniu nowych szlaków. Liczymy też, że nasze wydawnictwa przyczyniają się do kształtowania godnych naśladowania postaw wśród naszych czytelników. Że uda nam się uwrażliwić ich na problemy ochrony środowiska, wzbudzić szacunek wobec poznawanych kultur, zwrócić uwagę na potrzebę tolerancji, empatii i otwarcia na nowe treści i idee napływające ze świata".
Bezdroża poszerzają krąg swoich podróży... ... i proponują albumy z serii Obrazy Świata.
2008 - Bezdroża wypływają na szerokie wody, dołączając do Grupy Wydawniczej Helion. Wydawnictwo dzięki połączeniu zyskało jedną z najsprawniej działających sieci dystrybucyjnych w kraju, a jego publikacje stały się jeszcze bardziej dostępne dla Czytelników.

Przyznany w maju kolejny już Laur Konsumenta utwierdza nas w przekonaniu, że przewodniki, jakie tworzymy, spotykają się z uznaniem szerokiej rzeszy Czytelników.

Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie stają się znakomitą okazją do promocji długo oczekiwanego przewodnika Szlak Transsyberyjski Moskwa - Bajkał - Mongolia - Pekin. By zapoznać Czytelników z publikacją oraz zaprezentować namiastkę klimatów wielkiego stepu, rozłożyliśmy przed Pałacem Kultury i Nauki oryginalną mongolską jurtę, w której można było zakosztować nieco orientalnych przysmaków.

Poszerzając współpracę z internautami, 20 maja ruszył portal e-przewodniki.pl, będący połączeniem treści klasycznych przewodników dostarczonych przez wydawnictwo, z komentarzami dodawanymi przez internautów. Popularność konkursu na projekt logotypu, na który wpłynęło ponad 1150 prac, świadczy dobitnie o tym, że portal oraz idea jego współtworzenia przypadła internautom do gustu.

W listopadzie w ręce Czytelników oddaliśmy album Tybet. Legenda i rzeczywistość będący całkowicie nowym typem publikacji w dorobku wydawnictwa. Publikacja autorstwa Marka Kalmusa zawiera oprócz wspaniałych zdjęć ogromną porcję wiedzy na temat historii i współczesnych realiów życia mieszkańców Dachu Świata. Tybet. Legenda i rzeczywistość w krótkim czasie zyskał uznanie czytelników.
2007 - Jako partner wydawniczy Michelin w Polsce, Bezdroża wprowadzają na rynek pierwsze tytuły flagowej serii Michelina - "Zielony Przewodnik". Jako pierwsze pojawiają się "Korsyka", "Francja", "Wielka Brytania" i "Chorwacja". Również seria "Udany Weekend" poszerza się o nowe tytuły - "Wenecję" oraz "Berlin".

W ofercie Bezdroży pojawia sie coraz więcej przewodników promujących turystykę górską, wśród nich kompendium opisujące szlaki beskidzkie oraz przewodnik po Sudetach. Wśród nowości 2007 znalazł się też kolorowe publikacje promujące turystykę rekreacyjną w kąpieliskach termalnych oraz pośród 1001 słowackich atrakcji.


2006 - Bezdroża zostają partnerem wydawniczym Michelin, międzynarodowego koncernu, którego przewodniki znane są w 70. krajach świata. Michelin działa od ponad 100 lat w obszarze komunikacji, dostarczając najwyższej jakości opon oraz cenionych publikacji podróżniczych. Każdego roku na świecie sprzedaje się ponad 20 milionów map i przewodników Michelin. Doskonałe opinie o jakości publikacji Wydawnictwa Bezdroża skłoniły Departament Map i Przewodników Michelin do powierzenia naszemu wydawnictwu misji wprowadzenia na polski rynek tej marki oraz stworzenia serii, która najlepiej odpowiadać będzie potrzebom polskich odbiorców. Tą serią stał się Udany Weekend - pięć tytułów dotyczących Paryża, Rzymu, Londynu, Dublina i Barcelony, które ukazały się na wiosnę 2006 roku.

W ofercie Bezdroży pojawiają się nowe przewodniki: m.in. po Litwie, Łotwie i Estonii, Gruzji i Armenii, Północnych Włoszech oraz poradnik Żeglarstwo Śródlądowe dla początkujących. Seria z falą zostaje również powiększona o trzy praktyczne przewodniki po górach Ukrainy i Bułgarii: Gorganach, Czarnohorze, Pirynie i Rile.

Wydawnictwo po raz drugi z rzędu zostaje zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu LAUR KONSUMENTA w kategorii "Przewodniki" organizowanego przez Przegląd Gospodarczy Gazety Prawnej. Podobnie jak w roku 2005 także i teraz w każdej z tych kategorii Bezdroża uzyskały najwyższe noty, wyprzedzając takie Wydawnictwa jak Wiedza i Życie oraz Pascal.

W czerwcu 2006 internetowa strona Księgarni Podróżniczej www.bezdroza.com zmienia wygląd, a sama księgarnia wprowadza nowe wygodne sposoby płatności elektronicznych.



2005 - analiza rynku wydawnictw przewodnikowych zawarta w "Książkach dla Turystów", dodatku do "Magazynu Książki", mówi o "spektakularnym sukcesie Bezdroży". Wydawnictwo plasuje się na trzecim miejscu na rynku pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy. Na ofertę wydawniczą składa się już blisko 80 tytułów, wśród których znalazła się m.in. bardzo nowatorska pod względem układu i zawartości seria 9 przewodników po polskich Beskidach. Dużym zainteresowaniem, cieszy się również grupa przewodników po Ukrainie, która - wzbogacona o nowy tytuł Kijów. Miasto Złotych Kopuł oraz okładki kolorem nawiązujące do niedawnej Pomarańczowej rewolucji - doskonale wpisują się w nurt zainteresowania tematyką ukraińską. W kwietniu, odbywa się druga edycja Festiwalu Slajdów - zyskuje on bardziej rozbudowaną formę i nową nazwę - Festiwal Kultury Globtroterskiej "Obrazy Świata". W maju Wydawnictwo Bezdroża zostało zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu LAUR KONSUMENTA 2005 (w kategorii "Przewodniki") organizowanego przez Przegląd Gospodarczy Gazety Prawnej. Złoty Laur Konsumenta to nagroda dla marki, do której klienci mają największe zaufanie i cenią ją za jakość produktów.



2004 - etap dynamicznego rozwoju, wydawnictwo osiąga rekordową wielkość sprzedaży, notując 2,5-krotny wzrost obrotów w stosunku do roku poprzedniego! Największą popularnością cieszą się takie tytuły, jak: Chorwacja, Słowacja, Wilno, Krym, Ukraina zachodnia, Praga, Lwów.

Z pozytywnym przyjęciem spotyka się również zimowa seria przewodników Bezdroży dla narciarzy biegowych i tourowych. W kwietniu Bezdroża współorganizują Krakowski Festiwal Slajdów Podróżniczych - slajdy z egzotycznych podróży i opowieści znanych globtroterów, spotykają się ze świetnym odbiorem publiczności. Przewodnik Ponidzie. W świętokrzyskim stepie zdobywa pierwszą nagrodę w XIII Ogólnopolskim Przeglądzie Książki Krajoznawczej i Turystycznej (w kategorii "Przewodniki") podczas Międzynarodowego Salonu Turystycznego TOUR SALON Poznań 2004;



2003 - oferta we wrześniu tego roku liczy już 18 tytułów (nakład niektórych się wyczerpał, inne wznowiono); 12 książek to nowości wydawnicze; księgarnia internetowa www.bezdroza.com oferuje już ok. 1000 tytułów; rozwija się też seria przewodników i prezentacji multimedialnych powstających w ramach Programu Promocji Regionalnej PolskaTurystyczna.pl (przewodnik Lanckorona. Miasteczko na wzgórzu otrzymuje nagrodę specjalną podczas Międzynarodowego Salonu Turystycznego TOUR SALON Poznań 2003);



2002 - oferta wydawnictwa powiększa się do 11 tytułów, w tym takich, który stanowią kontynuację pierwszych publikacji firmy: Szlak Transsyberyjski. Moskwa - Bajkał - Mongolia - Pekin; w maju rusza też księgarnia internetowa oferująca około 600 tytułów różnych wydawnictw - początkowo działa pod nazwą www.EURazja.pl , od listopada jako www.bezdroza.com



2001 - ukazują się trzy kolejne przewodniki: tym razem w orbicie zainteresowań autorów jest Europa Wschodnia: Bukowina. Kraina łagodności (część rumuńska i ukraińska), Krym. Półwysep rozmaitości (oraz Odessa), a także cieszący się szczególnie dużym zainteresowaniem Lwów. Miasto Wschodu i Zachodu;



2000 - wydane zostają dwa pierwsze tytuły:
Mongolia. Nie tylko step (D. Zaręba, T. Ostrowski) oraz
Bajkał. Morze Syberii (J. Witczuk, S. Pagacz);



1999 - Po powrocie z kolejnej wyprawy Dominika Zaręba i Tomasz Ostrowski, postanawiają napisać przewodnik globtroterski po Mongolii. Pojawia się pomysł na wydawnictwo, w którym powstawać będą książki dla chcących odkrywać odległe, wciąż niezbadane krainy oraz ludzi, dostrzegających niezwykłość tuż za miedzą. Przewodniki dla wszystkich, połączonych duchem wędrowania, który co roku każe im założyć plecak i ruszyć gdzieś na BEZDROŻA.




POWRÓT