2010: Jubileusz 10-lecia Wydawnictwa Bezdroża
2009 rok był dla Wydawnictwa Bezdroża szczególny ze względu obchody 10-lecia istnienia na rynku wydawniczym. W ofercie przewodników turystycznych znalazło się 89 tytułów, w tym nowa seria albumowa "Obrazy Świata" oraz pierwsze destynacje egzotyczne - Indie Północne, Nepal i Goa, Chiny Wschodnie, Pekin i Szanghaj, Peru i Boliwia oraz Tajlandia. Wydawnictwo udostępniło bezpłatnie trasy górskie opisane w serii przewodników z górskiej półki do pobrania na GPS. Na społecznościowym portalu web 2.0 e-przewodniki.pl podróżnicy-pasjonaci umieścili prawie 100 tysięcy obiektów, tras i zdjęć. Rok 2009 obfitował w okolicznościowe imprezy - takie jak ogólnopolski geocaching - poszukiwanie skarbów z Bezdrożami, warsztaty GPS w Gorcach dla przyjaciół i czytelników oraz pasjonujący Rajd Bezdroża Trophy przez Europę Środkowo-Wschodnią i Bałkany i inne wydarzenia. Również obecność Wydawnictwa na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie oraz na Targach Książki w Krakowie okazały się kolejnym sukcesem, a oprócz tradycyjnej obecności na festiwalu OSSOT w Szczyrku, Bezdroża pojawiły się po raz pierwszy także na Krakowskim Festiwalu Górskim. Dodatkowo Wydawnictwo uczestniczyło w wielu najważniejszych imprezach świata podróżniczego w Polsce, patronując najciekawszym wydarzeniom i wyprawom. Wydawnictwo jako pierwsze w Polsce ogłosiło ekoturystyczny kod "Podróżuj odpowiedzialnie". 10 zasad odpowiedzialnego podróżowania z Bezdrożami jest publikowanych w przewodnikach turystycznych. W 2009 r. Bezdroża zostały też wyróżnione kolejnym Złotym Laurem Konsumenta w kategorii "przewodniki" oraz zdobyły I Nagrodę Magellana w kategorii "najlepszy przewodnik tekstowy". Jesienią w serii albumów Obrazy Świata ukazał się kolejny tytuł. Obok "Tybetu. Legendy i rzeczywistości" Marka Kalmusa� pojawił się album �Indie. W poszukiwaniu sacrum� autorstwa Emilii i Rafała Kubik, będących też współautorami przewodnika po Indiach. 10 lat temu, wraz z nazwą powstało także credo Wydawnictwa, które do dziś wyznacza kierunki działania i filozofię firmy: BEZDROŻA. Nazwa naszego wydawnictwa odnosi się do obszarów, które nas zachwycają i fascynują. Obszarów, o których chcemy opowiedzieć innym. Zaczęliśmy od przybliżenia terenów Azji Środkowej - Mongolii i okolic Bajkału, gdzie trakty, z trudem pretendujące do miana dróg, są rzadkością, zaś resztę terenu pokrywają BEZDROŻA (w sensie dosłownym). Ale bezdroża to nie tylko kategoria przestrzenna. Chcemy prowadzić czytelników także przez BEZDROŻA historii i kultury, omawiać mało znane zagadnienia przyrodnicze. Chcemy, by nasze książki, pisane przez pasjonatów, zarażały wędrówką w poszukiwaniu nowych, nieznanych miejsc i pomagały w odkrywaniu nowych szlaków. Liczymy też, że nasze wydawnictwa przyczyniają się do kształtowania godnych naśladowania postaw wśród naszych czytelników. Że uda nam się uwrażliwić ich na problemy ochrony środowiska, wzbudzić szacunek wobec poznawanych kultur, zwrócić uwagę na potrzebę tolerancji, empatii i otwarcia na nowe treści i idee napływające ze świata". |
2008 - Bezdroża wypływają na szerokie wody, dołączając do Grupy Wydawniczej Helion. Wydawnictwo dzięki połączeniu zyskało jedną z najsprawniej działających sieci dystrybucyjnych w kraju, a jego publikacje stały się jeszcze bardziej dostępne dla Czytelników.
Przyznany w maju kolejny już Laur Konsumenta utwierdza nas w przekonaniu, że przewodniki, jakie tworzymy, spotykają się z uznaniem szerokiej rzeszy Czytelników. Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie stają się znakomitą okazją do promocji długo oczekiwanego przewodnika Szlak Transsyberyjski Moskwa - Bajkał - Mongolia - Pekin. By zapoznać Czytelników z publikacją oraz zaprezentować namiastkę klimatów wielkiego stepu, rozłożyliśmy przed Pałacem Kultury i Nauki oryginalną mongolską jurtę, w której można było zakosztować nieco orientalnych przysmaków. Poszerzając współpracę z internautami, 20 maja ruszył portal e-przewodniki.pl, będący połączeniem treści klasycznych przewodników dostarczonych przez wydawnictwo, z komentarzami dodawanymi przez internautów. Popularność konkursu na projekt logotypu, na który wpłynęło ponad 1150 prac, świadczy dobitnie o tym, że portal oraz idea jego współtworzenia przypadła internautom do gustu. W listopadzie w ręce Czytelników oddaliśmy album Tybet. Legenda i rzeczywistość będący całkowicie nowym typem publikacji w dorobku wydawnictwa. Publikacja autorstwa Marka Kalmusa zawiera oprócz wspaniałych zdjęć ogromną porcję wiedzy na temat historii i współczesnych realiów życia mieszkańców Dachu Świata. Tybet. Legenda i rzeczywistość w krótkim czasie zyskał uznanie czytelników. |
2007 - Jako partner wydawniczy Michelin w Polsce, Bezdroża wprowadzają na rynek
pierwsze tytuły flagowej serii Michelina - "Zielony Przewodnik".
Jako pierwsze pojawiają się "Korsyka", "Francja", "Wielka Brytania" i "Chorwacja".
Również seria "Udany Weekend" poszerza się o nowe tytuły - "Wenecję" oraz "Berlin".
W ofercie Bezdroży pojawia sie coraz więcej przewodników promujących turystykę górską, wśród nich kompendium opisujące szlaki beskidzkie oraz przewodnik po Sudetach. Wśród nowości 2007 znalazł się też kolorowe publikacje promujące turystykę rekreacyjną w kąpieliskach termalnych oraz pośród 1001 słowackich atrakcji.
W ofercie Bezdroży pojawia sie coraz więcej przewodników promujących turystykę górską, wśród nich kompendium opisujące szlaki beskidzkie oraz przewodnik po Sudetach. Wśród nowości 2007 znalazł się też kolorowe publikacje promujące turystykę rekreacyjną w kąpieliskach termalnych oraz pośród 1001 słowackich atrakcji.
2006 - Bezdroża zostają partnerem wydawniczym
Michelin, międzynarodowego
koncernu, którego przewodniki znane są w 70. krajach świata.
Michelin działa od ponad 100 lat w obszarze komunikacji, dostarczając
najwyższej jakości opon oraz
cenionych publikacji podróżniczych. Każdego roku na świecie sprzedaje
się ponad 20 milionów map i przewodników Michelin. Doskonałe opinie o
jakości publikacji Wydawnictwa Bezdroża skłoniły Departament Map i
Przewodników Michelin do powierzenia naszemu wydawnictwu misji
wprowadzenia na polski rynek tej marki oraz stworzenia serii, która
najlepiej odpowiadać będzie potrzebom polskich odbiorców. Tą serią stał
się Udany Weekend - pięć tytułów dotyczących Paryża, Rzymu, Londynu,
Dublina i Barcelony, które ukazały się na wiosnę 2006 roku.
W ofercie Bezdroży pojawiają się nowe przewodniki: m.in. po Litwie, Łotwie i Estonii, Gruzji i Armenii, Północnych Włoszech oraz poradnik Żeglarstwo Śródlądowe dla początkujących. Seria z falą zostaje również powiększona o trzy praktyczne przewodniki po górach Ukrainy i Bułgarii: Gorganach, Czarnohorze, Pirynie i Rile.
Wydawnictwo po raz drugi z rzędu zostaje zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu LAUR KONSUMENTA w kategorii "Przewodniki" organizowanego przez Przegląd Gospodarczy Gazety Prawnej. Podobnie jak w roku 2005 także i teraz w każdej z tych kategorii Bezdroża uzyskały najwyższe noty, wyprzedzając takie Wydawnictwa jak Wiedza i Życie oraz Pascal.
W czerwcu 2006 internetowa strona Księgarni Podróżniczej www.bezdroza.com zmienia wygląd, a sama księgarnia wprowadza nowe wygodne sposoby płatności elektronicznych.
W ofercie Bezdroży pojawiają się nowe przewodniki: m.in. po Litwie, Łotwie i Estonii, Gruzji i Armenii, Północnych Włoszech oraz poradnik Żeglarstwo Śródlądowe dla początkujących. Seria z falą zostaje również powiększona o trzy praktyczne przewodniki po górach Ukrainy i Bułgarii: Gorganach, Czarnohorze, Pirynie i Rile.
Wydawnictwo po raz drugi z rzędu zostaje zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu LAUR KONSUMENTA w kategorii "Przewodniki" organizowanego przez Przegląd Gospodarczy Gazety Prawnej. Podobnie jak w roku 2005 także i teraz w każdej z tych kategorii Bezdroża uzyskały najwyższe noty, wyprzedzając takie Wydawnictwa jak Wiedza i Życie oraz Pascal.
W czerwcu 2006 internetowa strona Księgarni Podróżniczej www.bezdroza.com zmienia wygląd, a sama księgarnia wprowadza nowe wygodne sposoby płatności elektronicznych.
2005
- analiza
rynku wydawnictw przewodnikowych zawarta w "Książkach dla
Turystów", dodatku do "Magazynu Książki",
mówi o "spektakularnym sukcesie Bezdroży". Wydawnictwo
plasuje się na trzecim miejscu na rynku pod względem liczby
sprzedanych egzemplarzy. Na ofertę wydawniczą składa się już
blisko 80 tytułów, wśród których
znalazła się m.in. bardzo nowatorska pod względem układu i
zawartości seria 9 przewodników po polskich Beskidach.
Dużym
zainteresowaniem, cieszy się również grupa przewodników po Ukrainie, która - wzbogacona o nowy tytuł Kijów.
Miasto Złotych Kopuł oraz
okładki kolorem nawiązujące do niedawnej Pomarańczowej rewolucji
- doskonale wpisują się w nurt zainteresowania tematyką
ukraińską. W kwietniu, odbywa się druga edycja Festiwalu Slajdów
- zyskuje on bardziej rozbudowaną formę i nową nazwę -
Festiwal Kultury Globtroterskiej "Obrazy Świata". W
maju Wydawnictwo Bezdroża
zostało
zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu LAUR KONSUMENTA
2005 (w kategorii
"Przewodniki") organizowanego
przez Przegląd Gospodarczy Gazety Prawnej. Złoty Laur Konsumenta to
nagroda dla marki, do której klienci mają największe
zaufanie i cenią ją za jakość produktów.
2004
- etap dynamicznego rozwoju, wydawnictwo osiąga
rekordową wielkość sprzedaży, notując 2,5-krotny wzrost obrotów
w stosunku do roku poprzedniego! Największą popularnością cieszą
się takie tytuły, jak: Chorwacja,
Słowacja, Wilno,
Krym, Ukraina
zachodnia, Praga,
Lwów.
Z pozytywnym przyjęciem spotyka się również
zimowa seria przewodników Bezdroży dla narciarzy biegowych i
tourowych.
W
kwietniu Bezdroża współorganizują Krakowski Festiwal
Slajdów Podróżniczych - slajdy z egzotycznych
podróży i opowieści znanych globtroterów, spotykają
się ze świetnym odbiorem publiczności. Przewodnik Ponidzie.
W świętokrzyskim stepie zdobywa
pierwszą
nagrodę w XIII Ogólnopolskim Przeglądzie Książki Krajoznawczej i
Turystycznej (w kategorii "Przewodniki") podczas Międzynarodowego
Salonu Turystycznego TOUR SALON Poznań 2004;
2003
- oferta we wrześniu tego roku liczy już 18 tytułów
(nakład niektórych się wyczerpał, inne wznowiono); 12
książek to nowości wydawnicze; księgarnia internetowa
www.bezdroza.com
oferuje już ok. 1000 tytułów; rozwija się też seria
przewodników i prezentacji multimedialnych powstających w
ramach Programu Promocji Regionalnej PolskaTurystyczna.pl (przewodnik
Lanckorona. Miasteczko na wzgórzu otrzymuje
nagrodę specjalną
podczas Międzynarodowego Salonu Turystycznego TOUR SALON Poznań
2003);
2002
- oferta wydawnictwa powiększa się do 11
tytułów, w tym takich, który stanowią kontynuację pierwszych publikacji firmy: Szlak Transsyberyjski. Moskwa -
Bajkał - Mongolia - Pekin; w maju rusza też księgarnia
internetowa oferująca około 600 tytułów różnych
wydawnictw - początkowo działa pod nazwą www.EURazja.pl ,
od listopada jako www.bezdroza.com
2001
- ukazują się trzy kolejne przewodniki: tym
razem w orbicie zainteresowań autorów jest Europa Wschodnia:
Bukowina. Kraina łagodności (część rumuńska i
ukraińska), Krym. Półwysep rozmaitości (oraz Odessa),
a także cieszący się szczególnie dużym zainteresowaniem
Lwów. Miasto Wschodu i Zachodu;
2000
- wydane zostają dwa pierwsze tytuły:
Mongolia. Nie tylko step (D. Zaręba, T. Ostrowski) oraz
Bajkał. Morze Syberii (J. Witczuk, S. Pagacz);
Mongolia. Nie tylko step (D. Zaręba, T. Ostrowski) oraz
Bajkał. Morze Syberii (J. Witczuk, S. Pagacz);
1999 - Po powrocie z kolejnej wyprawy Dominika Zaręba i Tomasz Ostrowski, postanawiają napisać
przewodnik globtroterski po Mongolii. Pojawia się pomysł na wydawnictwo, w którym powstawać będą książki
dla chcących odkrywać odległe, wciąż niezbadane krainy oraz ludzi, dostrzegających niezwykłość tuż za miedzą.
Przewodniki dla wszystkich, połączonych duchem wędrowania, który co roku każe im założyć plecak i ruszyć gdzieś na
BEZDROŻA.
POWRÓT