ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Hiszpanie słuchają Chopina (i tańczą poloneza)

2010-03-01 - 2010-03-01

Rok Chopinowski na targach Fitur w Madrycie

W jednym z trzech największych wydarzeń targowych na Półwyspie Iberyjskim, targach Fitur w Madrycie, wzięło w tym roku udział 125 tys. specjalistów profesjonalnie trudniących się świadczeniem usług turystycznych, a w dniach otwartych prawie 90 tys. targowych gości zainteresowanych ofertą turystyczną. Wystawcy ze stoiska narodowego Polskiej Organizacji Turystycznej wrócili do kraju zadowoleni z nawiązanych kontaktów i wyraźnego zainteresowania Hiszpanów wypoczynkiem w Polsce.

Królestwo Hiszpanii, kraj prawie 40-milionowy, jest jednym z najliczniej odwiedzanych przez turystów krajem świata. Sami poddani króla Juana Carlosa do niedawna należeli do społeczeństw niechętnie ruszających się z domu. Obecnie nie stronią od zagranicznych podróży. Na zmianę nawyku wpłynął między innymi wyższy do niedawna niż średnia europejska wzrost gospodarczy, z drugiej strony skok cywilizacyjny i otwartość na świat i inne kultury. W kręgu zainteresowań Hiszpanów znalazł się i nasz kraj.

Dobry prognostyk przed tegorocznym sezonem

Przed dwoma laty, według danych Instytutu Turystyki, granice polski przekroczyło 105 tys. podróżnych z hiszpańskim paszportem. W trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku ich liczba wzrosła o prawie 6 procent. Pozytywna tendencja utrzymuje się w ostatnim okresie dzięki aktywności na rynku hiszpańskim polskiej branży turystycznej i intensywnym akcjom informacyjnym madryckiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.

"Pomimo kryzysu odczuwanego także na rynku turystycznym w Hiszpanii, liczba pytań dotyczących polskiej oferty i zamówień na materiały informacyjne o naszym kraju wzrosła w lutym tego roku. Mam nadzieję, iż stanowi to dobry prognostyk na nadchodzący sezon wyjazdów do Polski – mówi Agata Witosławska, dyrektor POIT w Madrycie. - Liczba turystów wybierających Polskę nie zmalała między innymi dzięki niskiemu kursowi złotówki wobec euro, a także przyciągającym zainteresowanie kibiców międzynarodowym imprezom sportowym organizowanym nad Wisłą w ubiegłym roku. Zarysowała się dostrzegalnie zmiana zwyczajów. Hiszpanie rzadziej niż dotychczas korzystają z usług biur podróży, częściej jeżdżąc do Polski indywidualnie".

Królewskie związki z Polską

Rok Chopinowski ściśle wpisany był w tym roku w program polskiego stoiska na targach Fitur. Zespół madryckiego ośrodka POT prezentował atrakcje turystyczne naszego kraju wykorzystując wydarzenia związane z obchodami rocznicy urodzin genialnego artysty. Dziennikarze zaproszeni zostali na dwie konferencje prasowe. Pierwsza - dla wszystkich akredytowanych przedstawicieli mediów, także zagranicznych. Druga zaś dla dziennikarzy branżowych. Poprzedził ją odtańczony wspólnie polonez. W dostojny krok najstarszego polskiego tańca z chęcią ruszali także wielokrotnie goście podczas dni dla publiczności. Relacje z polskiego stoiska ukazały się w telewizji Canal Viajar. Wcześniej ośrodek POT organizował trzykrotnie study press, którego plonem były reportaże w prasie fachowej. W lutym Kraków znalazł się na okładce znanego magazynu podróżniczego Rutas del Mundo, zapowiadając obszerny reportaż z podróży do Polski, jaką odbył pod koniec ubiegłego roku redaktor naczelny tego pisma.

Działania promocyjne ośrodka, które inspiruje duch chopinowski i rytm poloneza, będą kontynuowane w trakcie kolejnych imprez targowych, po potwierdzeniu skuteczności formuły podczas tegorocznej, XXX edycji targów Fitur.

więcej ciekawostek »